Fortsatt omsättningstillväxt inom affärsområdet hemelektronik

ELECTRA GRUPPEN AB (publ) orgnr. 556065-4054

Pressmeddelande 2020-06-25

Fortsatt omsättningstillväxt inom affärsområdet hemelektronik

Den fina omsättningsutveckling som vi informerade om i delårsrapporten efter årets första
kvartal fortsätter. En summering till och med halva juni påvisar en tillväxttakt på 8 procent
jämfört med motsvarande period förra året. Tillväxten drivs av varuområdena IT, Telekom och TV.

• Vi är glada och mycket nöjda med att både vi och våra kunder kan uppvisa en omsättningstillväxt
    i det omvärldsläge vi befinner oss. Med beaktande av de förutsättningar pandemin ger; att e-handeln
    växer som en konsekvens av den och all den osäkerhet som sjukdomen medför generellt i samhället,
    hade vi räknat med att vi skulle få vår beskärda del av osäkerheten i form av en minskad handel.
    Att istället kunna kommunicera en ökande tillväxt känns mycket bra, säger Anneli Sjöstedt, VD och
    koncernchef för Electra.

• Vi ser att våra e-handelskunder har en god efterfrågan och är samtidigt mycket nöjda med att våra
    kedjekoncept visar en omsättningsökning trots att antalet fysiska besök i butikerna är lägre.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anneli Sjöstedt VD och koncernchef för Electra Gruppen, telefon 0480-584 59, mobil 070-52 584 59

Om Electra Gruppen (publ) orgnr. 556065-4054
Electra är verksam inom två affärsområden, Retail och Logistik & IT. Retail utvecklar och driver koncept
för butikskedjor, som Elon Ljud & Bild, Em home och RingUp. Logistik & IT utvecklar och driver moderna
IT- och webblösningar i kombination med lagerhållnings- och distributionstjänster för tredje parts räkning.
Företaget har sitt kontor och huvuddelen av sin verksamhet i Kalmar. Bolagets aktie (ELEC) är börsnoterat
på Stockholmsbörsen Nasdaq OMX, Small Cap.

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande
den 25 juni 2020 kl 08.30.

Novartis Piqray® data show survival benefit for patients with HR+/HER2- advanced breast cancer with a PIK3CA mutation19.9.2020 16:25:00 CESTPress release

In SOLAR-1 final analysis, Piqray (alpelisib) plus fulvestrant demonstrated 8 months clinically relevant improvement in overall survival (OS) in HR+/HER2- advanced breast cancer (aBC) patients with a PIK3CA mutation compared to fulvestrant alone1 14+ months OS improvement was achieved in patients with lung or liver metastases, which are observed in 41% of postmenopausal women with HR+ aBC, and considered more aggressive and challenging to treat1-3 Data add to growing body of evidence for Piqray, the first and only treatment specifically approved for aBC with a PIK3CA mutation Basel, September 19, 2020 — Novartis today announced results of the final overall survival (OS) analysis from the SOLAR-1 trial, which evaluated Piqray® (alpelisib) in combination with fulvestrant, compared to fulvestrant alone, in hormone receptor positive, human epidermal growth factor receptor-2 negative (HR+/HER2-) advanced breast cancer patients with tumors harboring a PIK3CA mutation. Piqray is the only trea

Novartis reports late-breaking data from Phase III COMBI-i trial of spartalizumab (PDR001) with Tafinlar® and Mekinist® in advanced melanoma19.9.2020 16:20:00 CESTPress release

Based on unprecedented progression-free survival results, Tafinlar (dabrafenib) + Mekinist (trametinib) confirmed as standard-of-care, targeted therapy for advanced BRAF-mutated melanoma1-4 Data show positive durable responses and progression-free survival benefit for patients treated with Tafinlar + Mekinist in the comparator arm of the COMBI-i clinical trial despite the study not meeting the primary endpoint for the investigational triplet therapy Spartalizumab development program continues, investigating the immunotherapy in combination with other anti-cancer agents Basel, September 19, 2020 — Novartis announced today detailed results from the Phase III COMBI-i trial evaluating the investigational immunotherapy spartalizumab (PDR001) in combination with the targeted therapies Tafinlar® (dabrafenib) and Mekinist® (trametinib) compared to Tafinlar + Mekinist alone1. The efficacy data achieved in the trial’s control arm among patients treated with Tafinlar + Mekinist represent the long