Fortinet

Fortinet beriker bransjens eneste sanne konvergerte nettverks- og sikkerhetsplattform med en ny pakke FortiGate nettverksbrannmurer

FortiGate er grunnmuren i bransjens mest omfattende konvergerte plattform, drevet av spesialtilpassede ASICs, integrerte, AI-drevede sikkerhetstjenester og FortiOS overalt

John Maddison, EVP Products og CMO i Fortinet

«Fortigate er mer enn bare den mest utplasserte nettverksbrannmuren i verden. Det er en av de beste SD-WAN løsningene på markedet, en kraftig LAN-kant kontroller, 5G kontroller og leverer også industriens eneste universale ZTNA-håndheving. Viktigst av alt, er Fortigate fundamentet til den eneste helkonvergerte nettverks- og sikkerhetsplattformen tilgjengelig i dag. Det er 20 år med utvikling som ligger bak konvergeringingen som er muliggjort av tilpasset ASIC, integrerte sikkerhetstjenester og FortiOS, et eneste organisk utviklet operasjonssystem delt på tvers av Fortinet Security Fabric som er konsekvent uansett om det er installert på lokasjon eller i skyen.»

Oppsummering

Fortinet® (NASDAQ: FTNT), en global leder innen brede, integrerte og automatiserte datasikkerhetsløsninger annonserte i dag en ny pakke med Fortigate-apparater som har ASIC-basert ytelsesakselerasjon og integrert, AI-drevet FortiGuard sikkerhetstjenester for å støtte campus-, filial- og datasentermiljø. Nye FortiGate 600F, FortiGate 3700F og Fortigate 70F har Security Compute Ratings som tilbyr bedre ytelse enn konkurrerende tilbud. Det betyr at organisasjoner som velger FortiGate realiserer bedre ROI, i større grad kan beskytte seg selv mot avanserte trusler og får en bedre brukeropplevelse med en konvergert nettverks- og sikkerhetsplattform.

Konsekvent konvergering av nettverk og sikkerhet er nøkkelen

I dagens æra av hybrid IT, er nettverk viktigere enn noensinne for å samle brukere, applikasjoner, fysiske lokasjoner og multisky-miljøer. Og ettersom digital akselerasjon driver den raske distribueringen av ansatte, enheter og data, utvides den digitale angrepsflaten. En organisasjons evne til å konvergere nettverk og sikkerhet konsekvent på tvers av både fysiske lokasjoner og skylokasjoner vil avgjøre organisasjonens suksess i å sikre dagens raske utvidelse av nettverkskanter.

FortiGate Nettverksbrannmurer fungerer som fundamentet bransjens mest omfattende konvergerte nettverks- og sikkerhetsplattform, drevet av FortiOS for å levere avansert sikkerhet som er sømløst integrert med moderne nettverksmuligheter som SD-WAN, universal ZTNA, LAN-kantkontroller og støtte for 5G. Siden FortiOS er utviklet organisk med både nettverk og sikkerhet i tankene, er konvergeringen tilgjengelig og konsekvent på tvers av alle formfaktorer, inkludert apparater, virtuelle maskiner for multisky-løsninger, utplasseringer, containere og SaaS. Dette gjør at Fortigate drevet at FortiOS muliggjør nettverksmodernisering med sikkerhet integrert i alle deler av nettverket.

Nye FortiGate nettverksbrannmurer leverer konvergert nettverk og sikkerhet til filial, campus og hybride datasenter-miljøer

FortiGate 600F støtter dagens dynamiske campus

• Den nye FortiGate 600F-serien leverer en konvergert nettverks- og sikkerhetsløsning for campuskant utplasseringer for å støtte deres Zero Trust kantstrategi. Mens bedrifter balanserer sin retur til kontoret og støtter en hybrid arbeidsstype, må rike medietjenester som for eksempel video og applikasjonstilgang bli inkludert for å støtte nye vekstinitiativer i en hybrid IT-modell. For å drive dette nye, høyst dynamiske campuset, bringer Fortinet’s sine datasenterklasseevner til sitt mellomområde, inkludert støtte for et gjennomsnitt på syv ganger flere forbindelser per sekund sammenlignet med andre bransjetilbud. Disse innovasjonene er drevet av Fortinet’s spesialbygde Network Processor 7 (NP7) ASIC og inkluderer innebygd 25GbE grensesnitt for å stoppe laterale trusselbevegelser. FortiGate 600F tilbyr også 7Gbps SSL inspeksjon med AI-drevet sikkerhetstjeneste aktivert for å eliminere nettverkets blindsoner.

FortiGate 3700F leverer høyhastighetsforbindelser mellom datasenter og multiskyer

• Nye FortiGate 3700F sikrer datasentre som er en del av hybride IR-nettverk, og er kritiske for en organisasjons digitale akselerasjonsreise. Som bransjens eneste kompakte nettverksbrannmur apparat med flere 400GbE grensesnitt, støtter FortiGate 3700F høyhastighetsforbindelser mellom datasenter og multiskyer for å levere en optimal digital opplevelse for kunder uansett hvor applikasjonene er drevet fra. Med lav tidsforsinkelse på nære to mikrosekunder, støtter den også høyfrekvent handel/trading. Naturlig integrert ZTNA-ikraftsettelse i FortiGate 3700F tillater organisasjoner å iverksette definitiv applikasjonstilgang for å forsikre at data og applikasjoner forblir beskyttet. Kombinert med vår nylig introduserte in-line sandkasse-service, leverer FortiGate sanntids forebygging av aldri-før-sette angrep med minimal innvirkning på driften.

FortiGate 70F støtter WAN Edge Transformation for filial-kontorer.

• Med FortiGate 70F, fortsetter Fortinet å styrke IT-ledere for å transformere deres WAN-kant med SD-WAN, avansert sikkerhet, avansert routing og ZTNA- ikraftsettelsesevner i en enkel enhet som er i riktig størrelse for filialkontorene. FortiGate 70F har blitt rekonstruert for å gjøre i stand alternative delkilder som en del av Fortinet’s strategi for å forbli fleksible i møte med begrensninger i forsyningskjeden.

FortiGate og AI-drevet FortiGuard Sikkerhetstjenester

Disse nye apparatene integrerer seg med det nylig annonserte AI-drevne FortiGuard Sikkerhetstjenester som ble introdusert i FortiOS 7.2, som blant annet inkluderer bransjenyheten in-line Sandboxing, Avansert Enhetsbeskyttelse for OT- og IoT-miljø, utbrudd oppdagelse som leverer umiddelbar varsling og trusslejagende skript for utbrudd, SOC-as-a-Service som tilbyr Tier 1-jaging og automatisering med valgmuligheter for Tier 2 og Tier 3 støtte, dedikert IPS og in-line CASB. Alle FortiGuard Sikkerhetstjenester er drevet av pålitelig maskinlæring, kunstig intelligens og uavhengig forskning fra FortiGuard Labs og integreres på tvers av Fortinet Security Fabric for å bedre beskyttelsen mot kjente og ukjente, moderne angrep på tvers av dagens utvidede angrepsflate.

FortiGate 600F vs. konkurrenter

I tabellen under er en sammenligning av prestasjonstallene til de beste brannmurene på markedet og målytelsen til FortiGate 600F-serien. Security Compute Rating er en målestokk (ytelsesmultiplikator) som sammenligner FortiGate sin ytelse med bransjesnittet på konkurrerende produkter i samme pris- og ytelseskategori på en rekke målepunkter.

Spesifikasjoner

Sunnyvale
California

Om Fortinet

Fortinet (NASDAQ: FTNT) muliggjør en digital verden som vi alltid kan stole på gjennom Fortinet sitt oppdrag; å beskytte mennesker, enheter og data overalt. Dette er grunnen til at verdens største bedrifter, tjenesteleverandører og offentlige organisasjoner velger Fortinet for å akselerere sin digitale reise på en sikker måte. Fortinet Security Fabric-plattformen leverer bred, integrert og automatisert beskyttelse over hele den digitale angrepsflaten og sikrer kritiske enheter, data, applikasjoner og tilkoblinger fra datasenteret til skyen til hjemmekontoret. Fortinet er rangert som #1 i de fleste sikkerhetsutstyr som sendes ut over hele verden og har mer enn 565 000 kunder som stoler på Fortinet for å beskytte virksomhetene sine. Fortinet NSE Training Institute, et initiativ fra Fortinets Training Advancement Agenda (TAA), tilbyr et av de største og bredeste treningsprogrammene i bransjen for å gjøre cybertrening og nye karrieremuligheter tilgjengelig for alle. Lær mer på https://www.fortinet.com, Fortinet-bloggen eller FortiGuard Labs.

Følg pressemeldinger fra Fortinet

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fortinet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fortinet