Første smakebit fra "Rocketman: Music From The Motion Picture" soundtrack ute nå

Årets mest etterlengtede soundtrack slippes 24. mai – Elton John’s musikalske fantasi "Rocketman: Music From The Motion Picture".

Albumet, som slippes i forbindelse med filmen som har norgespremiere 29. mai, inneholder den velrennomerte produsenten og komponisten Giles Martin (The Beatles New Stereo Mixes) sine nytolkninger og gjenforestillinger av Eltons klassiske hits, toppet med vokal fra hovedrolleinnehaver Taron Egerton. Første smakebit fra albumet, som ble premiert kl 18 1. mai på Zane Lowe’s World Record på Apple Beats 1, er "Rocket Man" fra 1972 – her i en tolkning som starter i bunnen av et svømmebaseng og når sitt triumferende klimaks på Dodgers Stadium. «Rocketman: Music From The Motion Picture» er nå tilgjengelig for forhåndsordre, og "Rocket Man" er tilgjengelig på streaming.

Elton John om prosjektet: 'It was so important that the music I composed and recorded had to be sung by Taron. I wanted his interpretation of me, through Bernie’s lyrics & my music - not just acting. I left Taron in the hands of Giles Martin, who I trusted implicitly because he's brilliant. I didn't want to be in Taron's shadows, watching over the process, I trusted them to do what they needed to do, artistically, and listening back I've been astonished with the results. Getting the music right was the most important thing, as the songs in the film are integral to the story.'

Taron Egerton om prosjektet: 'The beauty of having Elton involved with the film is that we've been able to work with him to see how far we can take these classic songs. Giles Martin has impeccable taste and massive skills to bring the songs to a place where they are faithful and daring as well.'

Giles Martin om prosjektet: ‘The great thing about Elton is that he is a true artist and he wants people to expand on his work - he wants interpretations done, it's refreshing for him. We had scope to play around with things and think how we address the songs. The songs are the story of the movie, the heartbeat of what happens. Once the songs start a whole world opens up. In Taron I've never known a singer who dedicates himself so much to the process. I don't think anyone else could have played Elton'

Med oppgaven å gjenskape Eltons unike musikalske katalog for å tilpasse den filmens narrativ, arbeidet Martin tett med filmskaperne, både med overoppsyn på all musikkbruk, men også med å hente frem det ypperste i Tarons vokalinnspillinger – hvert spor på albumet er unikt formet som en del av denne enestående fortellingen. Albumet inneholder også en ny Elton John og Bernie Taupin-komposisjon "(I’m Gonna) Love Me Again", fremført av Elton og Taron Egerton. Albumet er produsert av Giles Martin, med unntak av "(I’m Gonna) Love Me Again" som er co-produser tav Giles Martin og Greg Kurstin, og ble spilt inn i Abbey Road Studios og AIR Studios mellom 2017 og 2019. Albumets executive-produsenter er Elton John, David Furnish, Matthew Vaughn og Dexter Fletcher.

Paramount Pictures presenterer, i samarbeid med New Republic Pictures, en Marv Films/Rocket Pictures produksjon ROCKETMAN, en episk musikalsk fantasi om den utrolige historien bak Elton Johns gjennombruddsår. Filmen, som ar norgespremiere 29. Mai, følger artistens transformative reise fra den tilbakeholdne pianisten Reginal Dwight til den internasjonale superstjernen Elton John. Den inspirerende fortellingen – tonsatt av Eltons største sanger fremført av hovedrolleinnehaver Taron Egerton – omhandler hvordan en småbygutt ble en av populærkulturens mest ikoniske figurer. I Rocketman spiller også Jamie Bell Eltons trofaste lyriker og skrivepartner partner Bernie Taupin, Richard Madden som Eltons første manager, John Reid, og Bryce Dallas Howard som Eltons mor Sheila Farebrother. ROCKETMAN er regissert av Dexter Fletcher, skrevet av Lee Hall og produsert av Matthew Vaughn, David Furnish, Adam Bohling og David Reid.

Ny musikk fra Sandra Lyng, Lady Gaga, Emelie Hollow & Ruben, Juice WRLD, Celeste med flere29.5.2020 13:50:35 CESTPressemelding

Emelie Hollow x Ruben: Hjerteskjærende og emosjonelt i den nye singelen «Break It Right» Sandra Lyng debuterer som barnebokforfatter og slipper tilhørende musikk Yusuf / Cat Stevens nyinnspilte Tea for the Tillerman² slippes 18. september Lady Gaga slipper etterlengtet album I dag annonserer den globale superstjernen Ellie Goulding at hun slipper sitt svært etterlengtede fjerde studioalbum "Brightest Blue" med en utgivelsesdato 17. Juli. Albumet vil inneholde en rekke nylige utgivelser sammen med en mengde nye sanger. Singlen «Power» er ute allerede nå. Vinneren av BBC Sound of 2020, Celeste er ute med sin nye singel «I Can See The Change» gjennom Polydor Records. Låten handler om å finne håp i kjølvannet av motgang og det å innse at en lysere fremtid ligger foran oss. «I Can See Change» er produsert av Grammy vinnende produsent FINNEAS. Baby Queen slipper sin debutsingle «Internet Religion», en skarp pop-satire fylt med psykedeliske synther, og tekster som skjærer rett til hjertet av

Lady Gaga slipper etterlengtet album29.5.2020 13:42:43 CESTPressemelding

Lady Gaga er i dag ute med sitt etterlengtede album Chromatica. Albumet blir Gagas sjette i rekken, og har allerede debutert på topplisten på iTunes i 58 land. Hør her! Albumet inneholder gjestebidrag fra Ariana Grande, Elton John og Blackpink og er produsert av Bloodpop med Lady Gaga. Singelen «Rain On Me» med Ariana Grande gikk rett til topps på den globale Spotify-listen og på Spotify i USA.Førstesingelen «Stupid Love» har sanket inn over 235 millioner lyttestreams globalt og er Lady Gagas sekstende Topp 10-låt på Billboard. Musikkvideoen ble i sin helhet filmet med en iPhone 11 Pro. Det svært suksessrike albumet A Star Is Born fra 2018 tok førsteplassen på albumlisten i Norge, har solgt til fem ganger Platina og har sanket inn i underkant av 110 millioner lyttestreams her i Norge. Lady Gaga mottok også sin første Oscar for låten «Shallow» som beste originallåt i 2019. Tracklist: 1. "Chromatica I" 2. "Alice" 3. Stupid Love" 4. "Rain On Me" (with Ariana Grande) 5. "Free Woman" 6. "Fu