Første smakebit fra "Rocketman: Music From The Motion Picture" soundtrack ute nå

Årets mest etterlengtede soundtrack slippes 24. mai – Elton John’s musikalske fantasi "Rocketman: Music From The Motion Picture".

Albumet, som slippes i forbindelse med filmen som har norgespremiere 29. mai, inneholder den velrennomerte produsenten og komponisten Giles Martin (The Beatles New Stereo Mixes) sine nytolkninger og gjenforestillinger av Eltons klassiske hits, toppet med vokal fra hovedrolleinnehaver Taron Egerton. Første smakebit fra albumet, som ble premiert kl 18 1. mai på Zane Lowe’s World Record på Apple Beats 1, er "Rocket Man" fra 1972 – her i en tolkning som starter i bunnen av et svømmebaseng og når sitt triumferende klimaks på Dodgers Stadium. «Rocketman: Music From The Motion Picture» er nå tilgjengelig for forhåndsordre, og "Rocket Man" er tilgjengelig på streaming.

Elton John om prosjektet: 'It was so important that the music I composed and recorded had to be sung by Taron. I wanted his interpretation of me, through Bernie’s lyrics & my music - not just acting. I left Taron in the hands of Giles Martin, who I trusted implicitly because he's brilliant. I didn't want to be in Taron's shadows, watching over the process, I trusted them to do what they needed to do, artistically, and listening back I've been astonished with the results. Getting the music right was the most important thing, as the songs in the film are integral to the story.'

Taron Egerton om prosjektet: 'The beauty of having Elton involved with the film is that we've been able to work with him to see how far we can take these classic songs. Giles Martin has impeccable taste and massive skills to bring the songs to a place where they are faithful and daring as well.'

Giles Martin om prosjektet: ‘The great thing about Elton is that he is a true artist and he wants people to expand on his work - he wants interpretations done, it's refreshing for him. We had scope to play around with things and think how we address the songs. The songs are the story of the movie, the heartbeat of what happens. Once the songs start a whole world opens up. In Taron I've never known a singer who dedicates himself so much to the process. I don't think anyone else could have played Elton'

Med oppgaven å gjenskape Eltons unike musikalske katalog for å tilpasse den filmens narrativ, arbeidet Martin tett med filmskaperne, både med overoppsyn på all musikkbruk, men også med å hente frem det ypperste i Tarons vokalinnspillinger – hvert spor på albumet er unikt formet som en del av denne enestående fortellingen. Albumet inneholder også en ny Elton John og Bernie Taupin-komposisjon "(I’m Gonna) Love Me Again", fremført av Elton og Taron Egerton. Albumet er produsert av Giles Martin, med unntak av "(I’m Gonna) Love Me Again" som er co-produser tav Giles Martin og Greg Kurstin, og ble spilt inn i Abbey Road Studios og AIR Studios mellom 2017 og 2019. Albumets executive-produsenter er Elton John, David Furnish, Matthew Vaughn og Dexter Fletcher.

Paramount Pictures presenterer, i samarbeid med New Republic Pictures, en Marv Films/Rocket Pictures produksjon ROCKETMAN, en episk musikalsk fantasi om den utrolige historien bak Elton Johns gjennombruddsår. Filmen, som ar norgespremiere 29. Mai, følger artistens transformative reise fra den tilbakeholdne pianisten Reginal Dwight til den internasjonale superstjernen Elton John. Den inspirerende fortellingen – tonsatt av Eltons største sanger fremført av hovedrolleinnehaver Taron Egerton – omhandler hvordan en småbygutt ble en av populærkulturens mest ikoniske figurer. I Rocketman spiller også Jamie Bell Eltons trofaste lyriker og skrivepartner partner Bernie Taupin, Richard Madden som Eltons første manager, John Reid, og Bryce Dallas Howard som Eltons mor Sheila Farebrother. ROCKETMAN er regissert av Dexter Fletcher, skrevet av Lee Hall og produsert av Matthew Vaughn, David Furnish, Adam Bohling og David Reid.

Filmmusikk fra AD Astra av Max Richter20.9.2019 15:55:50 CESTPressemelding

Brad Pitt har hovedrollen i ci-fi eventyret «AD Astra» som har verdenspremiære i dag. Filmmusikken er komponert og spilt inn av Max Richter, som i de siste årene har gjort musikk til flere store Hollywood produksjoner. Vanity Fair “Hoyte Van Hoytema’s cinematography, Kevin Thompson’s production design, and Max Richter’s score all achieve a stunning kind of symphony” Time Out - “Max Richter’s lovely, understated score fills the vast canvas” The Film Stage - “Max Richter provides a characteristically moving score” The Playlist - “Featuring an outstanding score by Max” Awards Circuit - “Melancholic, Terrifying, Sensational” Hør "To the Stars" her: https://open.spotify.com/album/3SapFtmMw8WCjCRLaABmZ1?si=HrdOnAdlRTCp_xpcJPUA5Q

Ny musikk fra Cashmere Cat, Emelie Hollow, Maroon 5 samt Taylor Swift til Norge!20.9.2019 09:19:44 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Taylor Swift annonserte denne uken at hun kommer til Oslo i 2020. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/cashmere-cat-slipper-albumet-princess-catgirl?publisherId=6987388&releaseId=17871215 Cashmere Cat slipper albumet Princess Catgirl https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/duket-for-release-av-emelie-hollow-sin-ep-hear-it-out-loud?publisherId=6987388&releaseId=17871102 Duket for release av Emelie Hollow sin EP Hear It Out Loud! jens er klar med ny musikk og Dagny support! Produsent og DJ Nick Strand var fra 2016 til slutten av 2018 en del av produsentgruppen Seeb, som i 2018 hadde over 2 milliarder streams på Spotify. De hadde en rekke store samarbeid med artister som Skip Marley, Dagny, Justin Bieber, David Guetta, Sia, Pink og Mick Jagger. Nå slipper han “Stuck On You” med Hanne Mjøen, som The Fader har omtalt som “one of the Scandinavian artists to watch in 2018”. 22. september 2014 ble "Styggen på Ryggen" sluppet, en