Første smakebit fra "Rocketman: Music From The Motion Picture" soundtrack ute nå

Årets mest etterlengtede soundtrack slippes 24. mai – Elton John’s musikalske fantasi "Rocketman: Music From The Motion Picture".

Albumet, som slippes i forbindelse med filmen som har norgespremiere 29. mai, inneholder den velrennomerte produsenten og komponisten Giles Martin (The Beatles New Stereo Mixes) sine nytolkninger og gjenforestillinger av Eltons klassiske hits, toppet med vokal fra hovedrolleinnehaver Taron Egerton. Første smakebit fra albumet, som ble premiert kl 18 1. mai på Zane Lowe’s World Record på Apple Beats 1, er "Rocket Man" fra 1972 – her i en tolkning som starter i bunnen av et svømmebaseng og når sitt triumferende klimaks på Dodgers Stadium. «Rocketman: Music From The Motion Picture» er nå tilgjengelig for forhåndsordre, og "Rocket Man" er tilgjengelig på streaming.

Elton John om prosjektet: 'It was so important that the music I composed and recorded had to be sung by Taron. I wanted his interpretation of me, through Bernie’s lyrics & my music - not just acting. I left Taron in the hands of Giles Martin, who I trusted implicitly because he's brilliant. I didn't want to be in Taron's shadows, watching over the process, I trusted them to do what they needed to do, artistically, and listening back I've been astonished with the results. Getting the music right was the most important thing, as the songs in the film are integral to the story.'

Taron Egerton om prosjektet: 'The beauty of having Elton involved with the film is that we've been able to work with him to see how far we can take these classic songs. Giles Martin has impeccable taste and massive skills to bring the songs to a place where they are faithful and daring as well.'

Giles Martin om prosjektet: ‘The great thing about Elton is that he is a true artist and he wants people to expand on his work - he wants interpretations done, it's refreshing for him. We had scope to play around with things and think how we address the songs. The songs are the story of the movie, the heartbeat of what happens. Once the songs start a whole world opens up. In Taron I've never known a singer who dedicates himself so much to the process. I don't think anyone else could have played Elton'

Med oppgaven å gjenskape Eltons unike musikalske katalog for å tilpasse den filmens narrativ, arbeidet Martin tett med filmskaperne, både med overoppsyn på all musikkbruk, men også med å hente frem det ypperste i Tarons vokalinnspillinger – hvert spor på albumet er unikt formet som en del av denne enestående fortellingen. Albumet inneholder også en ny Elton John og Bernie Taupin-komposisjon "(I’m Gonna) Love Me Again", fremført av Elton og Taron Egerton. Albumet er produsert av Giles Martin, med unntak av "(I’m Gonna) Love Me Again" som er co-produser tav Giles Martin og Greg Kurstin, og ble spilt inn i Abbey Road Studios og AIR Studios mellom 2017 og 2019. Albumets executive-produsenter er Elton John, David Furnish, Matthew Vaughn og Dexter Fletcher.

Paramount Pictures presenterer, i samarbeid med New Republic Pictures, en Marv Films/Rocket Pictures produksjon ROCKETMAN, en episk musikalsk fantasi om den utrolige historien bak Elton Johns gjennombruddsår. Filmen, som ar norgespremiere 29. Mai, følger artistens transformative reise fra den tilbakeholdne pianisten Reginal Dwight til den internasjonale superstjernen Elton John. Den inspirerende fortellingen – tonsatt av Eltons største sanger fremført av hovedrolleinnehaver Taron Egerton – omhandler hvordan en småbygutt ble en av populærkulturens mest ikoniske figurer. I Rocketman spiller også Jamie Bell Eltons trofaste lyriker og skrivepartner partner Bernie Taupin, Richard Madden som Eltons første manager, John Reid, og Bryce Dallas Howard som Eltons mor Sheila Farebrother. ROCKETMAN er regissert av Dexter Fletcher, skrevet av Lee Hall og produsert av Matthew Vaughn, David Furnish, Adam Bohling og David Reid.

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be

Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You".11.10.2019 08:53:49 CESTPressemelding

Nick Strand og Mio har laget en helt ny vri på låten "Can't Get Over You" i samarbeid og med full støtte fra Ice-teamet. Dette var Norges mest spilte radiolåt i 2000 og 2001. Teksten i låta kan gjenspeile det mye omtalte forholdet mellom Mikkel Christiansen og Anniken Jørgensen. Anniken ga ut en bestselgende bok som omhandlet bruddet med Mikkel, og om at hun ikke har kommet over han. «Vi laget en video med Ulrikke Falck ved sist låtslipp (Stuck On You), men så tenkte vi at teksten i denne låta passet godt med historien til Anniken. Kult å samarbeide med henne om å lage noe som såpass mange har et forhold til, både gjennom boken hennes og ikke minst egne erfaringer.» Niklas Strandbråten aka Nick Strand var fra 2016 til slutten av 2018 en del av Seeb, som i 2018 hadde over 2 milliarder streams på Spotify. Suksessen med en mange av låtene i Seeb førte til at de i 2017 gjorde en rekke store samarbeid med artister som Skip Marley, Dagny, Justin Bieber, David Guetta, Sia, Pink og Mick Jagger