Grappa Musikkforlag ASGrappa Musikkforlag AS

Første singel fra nye Kardemomme by

Nå skal de kjente og kjære melodiene fra «Folk og røvere i Kardemomme by» liste seg inn under hjernebarken din og bli der. I dag slippes den første smakebiten fra nyinnspillingen av musikken, Røvernes Letevise. Filmen får premiere 1. juledag.

Lytt til «Røvernes Letevise» her.

En ny animasjonsfilm fra Qvisten Animation basert på Egners evigunge klassiker nærmer seg ferdig. Filmen er spilt inn i Kardemomme by Filmstudio i Dyreparken, kun et steinkast fra den ekte Kardemomme by. I rollene som Kasper, Jesper og Jonatan møter vi Thorbjørn Harr, Aksel Hennie og Jeppe Beck Laursen.

Sol Heilo har re-arrangert «Røvernes letevise»:
- Det er en ubeskrivelig stor ære å få lov til å røre ved dette materialet, som er en del av hjertet mitt og oppveksten min. Egners musikk har absolutt vært med på å utforme mitt eget musikalske uttrykk, og jeg har med stor respekt forsøkt å beholde det gamle uttrykket i en ny og mer moderne innpakning.

Se musikkvideoen til «Røvernes Letevise» her.

- Endelig får vi være med inn i røverhuset og se hvordan de tre røverne har det. Bokser med ansjoser og lysegrønne hoser, dette er en forsmak på hvilken film publikum kan glede seg til», sier Heidi Palm Sandberg, produsent i Qvisten Animation.

Samtidig som Røvernes letevise slippes, åpner også Dyreparken i Kristiansand sin splitter nye attraksjon som tar deg med bak innspillingen av filmen.

Regissør
Rasmus A. Sivertsen har regissert 10 animasjonsfilmer og står bak filmer som Kurt blir Grusom, de tre Flåklypa-filmene, Knutsen & Ludvigsen og den fæle Rasputin, Pelle Politibil, Dyrene i Hakkebakkeskogen og Kaptein Sabeltann og den magiske diamant.

Tittel: «Folk og røvere i Kardemomme by»
Regi: Rasmus A. Sivertsen
Manus: Karsten Fullu og Ingrid Haukelidsæter
Produsenter: Heidi Palm Sandberg og Åshild Ramborg
Distributør: Nordisk Film Distribusjon
Premiere: 25. desember 2022

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album!20.5.2022 11:57:10 CEST | Pressemelding

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album på Odin Records 20. mai. "Fjære" består av sju nye komposisjoner signert Berg og er spilt inn i en tid der det har vært vanskelig å samles. Som en motvekt til dette, og som et symbol på samhold og vennskap har trioen for første gang tatt med seg gjesteartister i studio: Mathias Eick (trompet), Hanna Paulsberg (sax) og Silje Nergaard (vokal). Albumet er på mange måter en naturlig evolusjon av trioens allerede etablerte kvaliteter, men byr på flere overraskelser underveis. Michael Scott Hartung i Propeller Music Division har også løftet musikken ytterligere med en gjennomarbeidet og detaljert produksjon.

Ny musikk fra Marte Eberson!20.5.2022 11:19:46 CEST | Pressemelding

Marte Eberson er ute med singelen «This Will Blow» - en deilig up-tempo poplåt som passer perfekt i sommerspillelisten. Med en vintage-vibe og fengende melodier, formidler sangen et gjenkjennelig budskap. Det er en optimistisk poplåt, men med en stofflighet og et analogt uttrykk som skal vekke assosiasjoner til en annen tid. Et lite tilbakeblikk til 60-tallet, men samtidig med et moderne, friskt uttrykk. Hør «This Will Blow» her! Tematikken i låta tar opp viktige, men enkle spørsmål, på en gjenkjennelig måte; som hvem en selv er i og utenfor et forhold, og selvstendighet. Å tørre å stå på egne ben, være alene og handle på vegne av en selv - om menneskelige dilemmaer som dukker opp i livet. «Jeg skrev låta «This Will Blow» i en tid hvor jeg var veldig gira på å klare meg selv. Jeg var lei av å føle at andres behov gikk foran min egen magefølelse, som skrek høyt at jeg ville være fri. Låten handler om å klare seg på egenhånd, å tørre å løsrive seg fra noe som ikke er bra for en. Det er p

Ny låt fra Johanna Demker13.5.2022 10:43:51 CEST | Pressemelding

Alle disse dagene som kom og gikk... Etter seks album, tre barn og en parallell yrkeskarriere, er Johanna Demker klar med ny musikk og slipper første singel fra sitt kommende album. Lytt til DAYS her Midt i livet er det en lykke å kunne se fremover, med en berikende innsikt fra dagene som har vært. Disse gir en avstemming av kart og terreng som hjelper til å navigere i dagene som kommer. Låta «Days» åpner som en sommermorgen. Det er lyst og friskt i lufta. Johannas myke vokal starter historien umiddelbart i denne melodiske, lune og ettertenksomme låta. Christer Knutsen dropper her pianoet til fordel for banjoen som har blitt en ledetråd gjennom hele sangen. Tommy Kristiansen skaper nydelige stemninger med gitaren, mens Erland Dahlen på trommer og Endre Hareide Hallre på bass, stødig rammer inn produksjonen og driver den fremover. Jared Tyler beriker helheten med sin utenomjordiske vokal. Du er på vei, du er tilstede og tilfreds, fornøyd med det som akkurat er erfart, og med en pirrende