Første låt fra Rubens kommende album er her!

Etter å ha sluppet to suksessfulle og konseptuelle EP-er, og over 420 millioner totale strømninger å vise til, er Ruben klar for å vise frem en ny side av seg selv med låten «Cry You a River» fredag 23. september.

Låten blir tilgjengelig HER!

Tidligere har Ruben fortalt oss mørke og dramatiske historier gjennom låter som «Mama Don’t Know» og «Burn Down This Room». Fremover lover han at vi får se en mer håpefull og lysere side av han:

«Musikken min har alltid vært sterkt basert på å reise gjennom et spekter av følelser. Min tidligere musikk har vært mye gjennom et landskap av mørkere følelser og hvordan man takler dem. Min nye musikk er fortsatt mye i et følelseslandskap, men generelt i en mer positiv retning. Jeg tror det jeg skaper alltid vil ha en form for melankolsk undertone, men dette albumet skildrer min egen kjærlighetsreise de siste par årene og hva den har gjort for og med meg.» – Ruben

Den fengende poplåten, som er en introduksjon til Rubens kommende album, er en del av en større fortelling rundt Ruben sitt første seriøse forhold med sin nåværende kjæreste. En svært relaterbar fortelling som handler om begynnelsen av forholdet, når Ruben hadde falt for kjæresten, men ingenting var avklart eller sagt høyt - når han ikke visste hvor han sto eller hva kjæresten følte for ham.

Om låten sier Ruben:
«Cry You a River er en introduksjon til mitt kommende album. Låten tar for seg en slags åpenbaring om hvor mye jeg egentlig ønsket kjærlighet og det å bli elsket av noen. For første gang kjente jeg på forelskelse som en trengende følelse, desperasjon og noe jeg virkelig hadde lyst på. Så mye at jeg følte meg villig til å gjøre alt. Disse tankene og følelsene er noe jeg har prøvd å implementere i selve låten.» – Ruben

Låten tar opp både desperasjonen etter å bli likt, frykten for å bli avvist og gleden over å være forelsket og se alt med nye øyne. Det kan sammenliknes med et fallskjermhopp - han har akkurat kastet seg ut av flyet, men om skjermen slår seg ut eller han faller rett i bakken er fortsatt et åpent spørsmål.

«Jeg ønsket å bruke en fallskjerm som en slags metafor for alle følelsene som innebærer i et forhold. Å gå inn i et forhold kan noen gang føles som en risiko og du vet aldri om det kommer til å være en god eller dårlig opplevelse. Å hoppe i fallskjerm kan virke på samme måte. En fallskjerm kan holde deg flytende i luften, gi deg en euforisk følelse og få deg trygt til bakken. På den andre siden kan den også dra deg vekk, surre seg opp og ende opp i en form for ulykke.» – Ruben

Målet med låten er å skape noe folk kan kjenne seg igjen i av alle de motstridende følelsene. At de ti dagene Ruben var desperat etter å bli elsket tilbake og følte seg vektløs kan bli noe andre også kan være en del av og at både tekst, men særlig melodilinjene, kan gi folk litt av den samme spenningen og samme opplevelsen som han hadde.

Mer om Ruben:
Til tross for en relativt ung karriere, har Ruben allerede virkelig smakt på suksessen – 1 Spellemannspris for Årets låt og 4 nominasjoner, over 420 millioner strømninger og mer enn 800 dager på Norges Spotify Topp 50-liste til sammen. Debutsingelen “Walls” har over 80 millioner strømninger og monsterhiten “Lay By Me” klatret helt til topps på den norske radiolisten samt sterke topplisteplasseringer i hele Norden; #6 i Norge, #25 i Sverige, #26 i Finland og #86 i Danmark. Talentet har også samarbeidet med norske tungvektere som Kygo, Alan Walker & Arif.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra ACRAZE, Olly Murs, almost monday og Birte Slettevoll!7.10.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Dagny er klar med sin nye singel Highs & Lows! Torine med ny singel; bitches get lonely Inn i skogen med Odd Nordstoga Kevin Boine tilbake med dønn ærlig låt! Fra å opptre på lokale utesteder til å selge ut konserter i løpet av et år, er historien til ACRAZE alt annet enn normal. Etter megasuksessen “Do It To It“ med Cherish, som har passert 10 milliarder totale streams, er ACRAZE tilbake med “Believe“, hvor han har hentet inspirasjon fra Fragmas store hit “Toca’s Miracle“ fra 2001. Olly Murs har den siste tiden vært i sentrum som vert for ITVs Starstruck hvor han har hjulpet publikum til å virkeliggjøre sine musikalske drømmer med hjelp fra Shania Twain, Ronan Keating og Beverley Knight. Etter Starstruck vendte han tilbake til den roterende stolen i The Voice hvor han dukket opp som mentor sammen med Anne-Marie, Sir Tom Jones og will.i.am, dette var hans femte sesong på showet. Men i artistverdenen har Murs vært utenfor radaren i over fire år. Debuten kom i 2010 og han har så langt ha

Torine med ny singel; bitches get lonely6.10.2022 15:27:49 CEST | Pressemelding

Fredag 7. oktober følger Torine opp med siste smakebit, “bitches get lonely”, fra sin kommende EP “UNHOLY”. I låten synger Torine om det å være ensom, eller å føle seg ensom i kjærligheten. Om singelen «bitches get lonely» sier Torine; “Alle jeg har datet bør egentlig høre på «bitches get lonely». Kanskje de da skjønner at det de oppfattet som avvisende og reservert bare er et skall jeg setter opp rundt meg for ikke å bli såret. Men så hjelper det ikke alltid heller, og selv om jeg virker sterk og kanskje til og med likegyldig, så blir jeg også ensom, gråter og savner noen å dele livet med. Noen vil nok si at jeg virker kald. Men du vet – bitches get lonely too – jeg bare roper ikke så høyt opp om det. I alle fall ikke før nå!” Torines debut-EP «UNHOLY» kommer senere i høst og Torine forteller at skriveprosessen, der mange negative følelser har blitt bearbeidet, har vært intens og krevende. Resultatet er en samling låter som gir utløp for hennes egne erfaringer og følelser, både fra op