Første glimt av den nye katamaranen i Kristiansand

Tirsdag 4. mai får innbyggerne i Kristiansand anledning til å hilse på Fjord Lines nye katamaran, Fjord FSTR, for aller første gang.

Strenge innreiseregler til Norge, fører til at Fjord Line ennå ikke kan sette en endelig dato for oppstart av den ordinære ruten med Fjord FSTR mellom Kristiansand og Hirtshals. Klargjøringen av skipet er imidlertid i full gang og klokken 10.30 tirsdag 4. mai, vil den nye katamaranen seile inn Byfjorden og legge til ved fergeleiet for aller første gang.

Årsaken til besøket er testing av anløpet og tilpasninger til kai og rampe.

Grunnet smittevernregler og strenge karantenekrav, er det dessverre ikke anledning for verken gjester eller presse til å gå om bord i skipet. Fjord Line vil imidlertid på et senere og tydelig annonsert tidspunkt, avholde et offisielt arrangement i forbindelse med dåp og straks koronarestriksjonene opphører, vil Fjord Line invitere interesserte om bord for omvisning.

Tirsdag 4. mai blir det anledning for presse til å sikre seg bilder av skipet. På i Kristiansand vil Fjord Line-direktør Brian Thorsted Hansen og havnedirektør i Kristiansand, Halvard Aglen, være tilgjengelige for spørsmål.

Kontaktperson i Kristiansand er terminalsjef Fredrik Langfeldt. Meld eventuell interesse til: fredrik.langfeldt@fjordline.com - +47 416 87 649

Brian Thorsted Hansen - CEO

Fjord Line ble grunnlagt i 1993 og er i dag Norges nest største fergerederi innen internasjonal passasjer- og godstrafikk mellom Norge, Sverige og Danmark med en markedsandel på 21 prosent. Selskapet har fire skip, opererer på fem fergeruter, sysselsetter rundt 700 årsverk og transporterer årlig mer enn 1,4 millioner passasjerer. I tillegg til passasjertrafikk, tilbyr selskapet også frakt av nyttekjøretøy og gods. Informasjonen gjelder for selskapet før koronapandemien.