Förnyat anställningsavtal med VD Per Avander

Bilias styrelse har träffat en överenskommelse med VD och koncernchef Per Avander om att han kvarstår i nuvarande roll i ytterligare sju år, till 2026.

Överenskommelsen säkerställer den kontinuitet som krävs för att fortsätta att leverera den höga kundservice som Bilias kunder har vant sig vid. Vidare befinner sig marknaden i ett intressant läge, där såväl bilindustrin som konsumentbeteendet håller på att förändras. Med förändringen öppnar sig nya möjligheter som Bilia kan kapitalisera på, och Per och hans ledningsgrupp har den strategiska förmågan att ta tillvara på detta unika tillfälle.

”Jag är glad och tacksam över det fortsatta förtroendet att leda och utveckla Bilia på den resa vi har startat. Tillsammans med Bilias medarbetare vill jag ta tillvara de framtida möjligheter jag ser för fortsatt utveckling av verksamheten”, säger VD och koncernchef Per Avander.

”Vi är mycket nöjda med att Per har fattat detta beslut. Sedan Per tillträdde som koncernchef i oktober 2011 har han genom ett utmärkt ledarskap navigerat Bilia till nästa nivå. Detta har inneburit ett bredare produkterbjudande och ett helt verksamhetskritiskt fokus på Serviceaffären, som idag utgör merparten av Bilias vinst. Tack vare detta har vi etablerat oss som den marknadsledande aktören inom försäljning och service av bilar, oavsett drivlina”, säger Bilias ordförande Mats Qviberg.

Göteborg den 5 september 2019

Bilia AB (publ)

För ytterligare information hänvisas till Bilias styrelseordförande Mats Qviberg,
telefon 08-402 33 00 eller till CEO Per Avander och CFO Kristina Franzén, Bilia AB,
telefon: 010-497 70 00.

Fakta om Biliakoncernen

Bilia är en av Europas största bilkedjor med en ledande position inom service och försäljning av personbilar och transportbilar. Bilia har per halvårsskiftet 137 anläggningar i Sverige, Norge, ­Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer personbilar av märket Volvo, BMW, Toyota, Renault, Lexus, MINI, Dacia samt transportbilar av ­märket Renault, Toyota och Dacia.

Bilia har idag en fullt utbyggd verksamhet med försäljning av nya bilar, e-handel, reservdelar och butiksförsäljning, service- och skadeverkstäder, däck och bilglas samt finansiering, försäkring, biltvätt, drivmedelsstationer och bildemontering under samma tak, vilket ger ett unikt erbjudande.

Bilia omsatte 28,4 mdkr år 2018 och hade 4 785 anställda.

Conditions for Riksbank Bid Procedures Sek Bonds17.1.2020 16:20:00 CETPress release

Sveriges Riksbank Bid procedure details Government Bonds, 2020-01-23 Maturity date Loan ISIN code Coupon Volume, SEK million 2025-05-12 1058 SE0005676608 2.50 % 500 +/- 250 2028-05-12 1060 SE0009496367 0.75 % 500 +/- 250 Settlement date 2020-01-27 Bids have to be entered by 10.00 on JAN 23, 2020 Highest permitted bid volume: 500 SEK million in issue SGB 1058 and 500 SEK million in issue SGB 1060 Lowest permitted bid volume: 50 SEK million Bids only through counterparties approved by the Riksbank RESULT OF AUCTION WILL BE PUBLISHED NO LATER THAN 10.10 (CET) ON JAN 23, 2020. For more information, please contact: Trading desk at the Riksbank + 46 8 696 6970 General and special terms and conditions can be retrieved at http://www.riksbank.se

The Board of Directors of Cramo Plc supplements its statement regarding the recommended voluntary public cash tender offer by Boels Topholding B.V. due to the increase in the Offer Price17.1.2020 15:30:00 CETPress release

Cramo Plc Stock exchange release 17 January 2020 at 4.30 pm (EET) The Board of Directors of Cramo Plc supplements its statement regarding the recommended voluntary public cash tender offer by Boels Topholding B.V. due to the increase in the Offer Price NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN OR INTO CANADA, JAPAN, AUSTRALIA, SOUTH AFRICA OR HONG KONG, OR IN ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE TENDER OFFER WOULD BE PROHIBITED BY APPLICABLE LAW. FOR FURTHER INFORMATION, SEE SECTION "IMPORTANT LEGAL INFORMATION" BELOW. On 11 November 2019, Boels Topholding B.V. (the "Offeror" or "Boels") announced that it will make a recommended voluntary public cash tender offer to acquire all of the issued and outstanding shares in Cramo Plc ("Cramo") that are not held by Cramo or any of its subsidiaries (the "Shares") (the "Tender Offer"). The Board of Directors of Cramo (the "Cramo Board") has on 20 November 2019 issued a statement (the "Statement"