Formpipe presenterar ny tillväxtstrategi och finansiella mål

Mjukvarubolaget Formpipe presenterar en ny tillväxtstrategi och nya finansiella mål i samband med att bolaget idag publicerar resultat för helåret 2020. Den nya strategin tillvaratar möjligheter att expandera på ett flertal marknader med den egenutvecklade och framgångsrika produkten Lasernet.

Formpipe har en stabil och lönsam affär inom offentlig sektor, en stark organisation och högkvalitativa produkter som möter en allt större efterfrågan i takt med att digitaliseringen fortskrider. Med fokus på privat sektor och en genomsnittlig årlig försäljningstillväxt om drygt 12 procent sedan 2016, utgör Lasernet en viktig del av Formpipes fortsatta tillväxtresa. I och med förvärvet av EFS i juli 2020 stärks möjligheterna att skala upp försäljningen av Lasernet ytterligare och vi ser betydande möjligheter att accelerera vår tillväxt de närmaste åren”, säger Christian Sundin, VD på Formpipe.

Huvuddrag i Formpipes tillväxtstrategi 2021–2025:

• Formpipe utvecklar och säljer mjukvara och molntjänster inom digitala informationstjänster genom ett starkt nätverk av certifierade partners och egen organisation
  • Affärsmodellen baseras på att öka de repetitiva intäkterna genom att i största möjliga utsträckning sälja våra produkter som SaaS (Software as a Service)
  • Strategiska förvärv kompletterar den organiska tillväxten
  • Investeringar i sälj och leveranskapacitet för att stötta partners och möta efterfrågan på Lasernet som komplement till Microsoft Dynamics och Temenos affärssystem
  • Fokus på accelererad tillväxt i USA och Europa

I samband med att bolaget inleder en strategisk tillväxtresa sätts nya finansiella mål:

• Den årliga genomsnittliga omsättningstillväxten skall uppgå till 10 procent 2021 - 2025
  • 70 procent av totala intäkter skall utgöras av repetitiva intäkter 2025
  • Rörelsemarginalen skall gradvis stärkas och överstiga 20 procent 2025
  • Över tid skall minst 50 procent av årets resultat delas ut

Investeringar i tillväxt kommer främst att ske genom en offensiv uppbyggnad av kapacitet med fokus på USA och Europa. Uppbyggnadsfasen ger en icke oväsentlig kortsiktig negativ marginalpåverkan innan vi når målen ovan.

Det här är en offensiv satsning som ger oss möjlighet att utnyttja nuvarande momentum i marknaden för att utveckla Formpipe långsiktigt. I spåren av coronapandemin ser vi bland annat ökade möjligheter att rekrytera den kompetens som krävs. Därför tar vi nu vissa initiala investeringar som ger en kortsiktig negativ marginalpåverkan men som kommer generera en god avkastning på längre sikt”, avslutar Christian Sundin.

Presentation för investerare, analytiker och media:

Formpipes VD Christian Sundin presenterar Bokslutskommunikén för 2020 samt den nya tillväxtstrategin och finansiella mål vid en videokonferens idag, den 16 februari, kl 13.00.

För att delta via video:

Anmälningslänk till eventet: https://www.lyyti.in/LIVE_Q_Formpipe_Software__Feb_16th_0854

Eventet livesänds på: https://www.redeye.se/events/803053/803053

Rapport och presentation kommer finnas tillgänglig för nedladdning på: Finansiella rapporter (formpipe.com)

För ytterligare information, kontakta:

Christian Sundin, vd och koncernchef för Formpipe, +46 705-67 73 85

__________________________________________________________________________________________________________________

Denna information är insiderinformation som Formpipe Software AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades för offentliggörande genom förmedling av den kontaktperson som anges ovan, klockan 08.45 den 16 februari 2021.

Formpipe bygger värdefulla relationer mellan människor och data. Värdegrundsdrivna har vi sedan 2004 utvecklat högkvalitativa produkter som förser dig med rätt information, i rätt sammanhang, vid rätt tidpunkt. Varje gång.

Vi hjälper över 5 500 kunder att digitalisera och automatisera verksamhetsprocesser. Tillsammans med våra kunder och partners så samskapar vi ett digitalt samhälle med människan i centrum. Vi har kontor i Sverige, Danmark, Storbritannien, USA och Tyskland. Formpipe Software är ett börsnoterat bolag på Nasdaq Stockholm.

Terranets patenterade VoxelFlow™ sensorteknologi visas upp vid STARTUP AUTOBAHN i gemensam presentation med Mercedes-Benz.25.2.2021 16:37:22 CETPressemelding

Den revolutionerande tekniken adresserar säkerhet för AV- och ADAS genom en patenterad och uppkopplad 3D-sensorteknologi. Lund, Sverige, 25 februari 2021 - Terranet AB (Terranet / företaget), (Nasdaq: TERRNT-B.ST), bakom den patenterade programvaran VoxelFlow, visade framgångsrikt upp sin revolutionerande sensorteknologi på STARTUP AUTOBAHN, i en gemensam presentation med Mercedes-Benz. VoxelFlow™ kommer kunna bidra till att autonoma fordon (AD) och fordon med avancerade förarstöd (ADAS) blixtsnabbt och precist kan förstå och definiera en levande varelse i en radie på upp till 40 meter runt bilen, det område där flest olyckor sker. På STARTUP AUTOBAHN visade Terranet hur 3D-tekniken, VoxelFlow ™ skannar av ett område och reagerar på tre millisekunder. I det gemensamma projektet mellan Mercedes-Benz och Terranet matas VoxelFlow ™ sensordata in i ett säkerhetslager för Mercedes-Benz navigationssystem "LiveMap", som därmed kan uppdateras i realtid. Tillsammans kan de två teknikerna uppfat

Suominen Corporation – Manager’s transaction: Kelly, Lynda25.2.2021 15:30:00 CETPress release

Suominen Corporation February 25, 2021 at 4:30p.m. (EEST) Suominen Corporation - Managers' Transactions ____________________________________________ Person subject to the notification requirement Name: Kelly, Lynda Position: Other senior manager Issuer: Suominen Corporation LEI: 743700Z1BNFYR9PRDF52 Notification type: INITIAL NOTIFICATION Reference number: 743700Z1BNFYR9PRDF52_20210225084219_2 ____________________________________________ Transaction date: 2021-02-25 Venue: OFF-EXCHANGE TRANSACTIONS (XOFF) Instrument type: SHARE ISIN: FI0009010862 Nature of the transaction: RECEIPT OF A SHARE-BASED INCENTIVE OR REMUNERATION Transaction details (1): Volume: 5,536 Unit price: N/A Aggregated transactions (1): Volume: 5,536 Volume weighted average price: N/A SUOMINEN CORPORATION For more information, please contact Emilia Peltola, Vice President, Communications & IR, Suominen Corporation, tel. +358 50 540 9747 Suominen manufactures nonwovens as roll goods for wipes and other applications. O

Suominen Corporation – Manager’s transaction: Saïm, Mimoun25.2.2021 15:30:00 CETPress release

Suominen Corporation February 25, 2021 at 4:30 p.m. (EEST) Suominen Corporation - Managers' Transactions ____________________________________________ Person subject to the notification requirement Name: Saim, Mimoun Position: Other senior manager Issuer: Suominen Corporation LEI: 743700Z1BNFYR9PRDF52 Notification type: INITIAL NOTIFICATION Reference number: 743700Z1BNFYR9PRDF52_20210225082607_2 ____________________________________________ Transaction date: 2021-02-25 Venue: OFF-EXCHANGE TRANSACTIONS (XOFF) Instrument type: SHARE ISIN: FI0009010862 Nature of the transaction: RECEIPT OF A SHARE-BASED INCENTIVE OR REMUNERATION Transaction details (1): Volume: 5,387 Unit price: N/A Aggregated transactions (1): Volume: 5,387 Volume weighted average price: N/A SUOMINEN CORPORATION For more information, please contact Emilia Peltola, Vice President, Communications & IR, Suominen Corporation, tel. +358 50 540 9747 Suominen manufactures nonwovens as roll goods for wipes and other applications.

Suominen Corporation – Manager’s transaction: Koivisto, Markku25.2.2021 15:30:00 CETPress release

Suominen Corporation February 25, 2021 at 4:30p.m. (EEST) Suominen Corporation - Managers' Transactions ____________________________________________ Person subject to the notification requirement Name: Koivisto, Markku Position: Other senior manager Issuer: Suominen Corporation LEI: 743700Z1BNFYR9PRDF52 Notification type: INITIAL NOTIFICATION Reference number: 743700Z1BNFYR9PRDF52_20210225083328_2 ____________________________________________ Transaction date: 2021-02-25 Venue: OFF-EXCHANGE TRANSACTIONS (XOFF) Instrument type: SHARE ISIN: FI0009010862 Nature of the transaction: RECEIPT OF A SHARE-BASED INCENTIVE OR REMUNERATION Transaction details (1): Volume: 3,819 Unit price: N/A Aggregated transactions (1): Volume: 3,819 Volume weighted average price: N/A ‘ SUOMINEN CORPORATION For more information, please contact Emilia Peltola, Vice President, Communications & IR, Suominen Corporation, tel. +358 50 540 9747 Suominen manufactures nonwovens as roll goods for wipes and other applicati

Suominen Corporation – Manager’s transaction: Helsky, Petri25.2.2021 15:30:00 CETPress release

Suominen Corporation February 25, 2021 at 4:30p.m. (EEST) Suominen Corporation - Managers' Transactions ____________________________________________ Person subject to the notification requirement Name: Helsky, Petri Position: Chief Executive Officer Issuer: Suominen Corporation LEI: 743700Z1BNFYR9PRDF52 Notification type: INITIAL NOTIFICATION Reference number: 743700Z1BNFYR9PRDF52_20210225081652_2 ____________________________________________ Transaction date: 2021-02-25 Venue: OFF-EXCHANGE TRANSACTIONS (XOFF) Instrument type: SHARE ISIN: FI0009010862 Nature of the transaction: RECEIPT OF A SHARE-BASED INCENTIVE OR REMUNERATION Transaction details (1): Volume: 12,002 Unit price: N/A Aggregated transactions (1): Volume: 12,002 Volume weighted average price: N/A SUOMINEN CORPORATION For more information, please contact Emilia Peltola, Vice President, Communications & IR, Suominen Corporation, tel. +358 50 540 9747 Suominen manufactures nonwovens as roll goods for wipes and other applicati