Företagsakuten förlängs till 31 december 2020

Företagsakuten förlängs till 31 december 2020

Regeringen har beslutat att förlänga Företagsakuten. Företagsakuten är ett kreditgarantiprogram som infördes för att dämpa de ekonomiska skadeverkningarna av coronakrisen.

Utformningen av garantiprogrammet är densamma som tidigare och innebär att Riksgälden kan ställa ut kreditgarantier för utlåning till i första hand små och medelstora företag i Sverige som drabbats ekonomiskt av coronaviruset men som för övrigt är livskraftiga. Riksgälden ställer ut garantin till banker och kreditinstitut som i sin tur lånar ut till företagen.

Företag kan nu ansöka om lån inom garantiprogrammet fram till den 31 december 2020 genom att vända sig till sin långivare/bank. En lista på anslutna banker och kreditinstitut finns på Riksgäldens webbsida.

Staten garanterar upp till 70 procent av lånebeloppet.

Fram till och med vecka 38 (18 september) hade 615 lån till ett värde av 2,2 miljarder kronor beviljats inom Företagsakuten.

För mer information se Riksgäldens hemsida.

Pressfunktionen, 08 613 47 01

Skyharbour Signs Letter of Intent with Pitchblende Energy to Option 80% of the North Falcon Point Uranium Property22.10.2020 14:00:10 CESTPress release

VANCOUVER, British Columbia, Oct. 22, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Skyharbour Resources Ltd. (TSX-V: SYH)(OTCQB: SYHBF) (Frankfurt:SC1P) (the “Company”) is pleased to announce the execution of a letter of intent (the “LOI”) with Australian-registered Pitchblende Energy Pty Ltd (“Pitchblende”), which provides Pitchblende an earn-in option to acquire an 80% working interest in the North Falcon Point Uranium Project, to be renamed the Hook Lake Uranium Project (the “Property”). Skyharbour’s Uranium Project Map in the Athabasca Basin: https://skyharbourltd.com/_resources/maps/SYH-Athabasca-MapOct2020.pdf Under the LOI, and subject to completion of the acquisition of Pitchblende by ASX-listed Valor Resources Limited (ASX: VAL) (“Valor”), Pitchblende will contribute cash and exploration expenditure consideration totaling CAD $3,925,000 over a three-year period (“Project Consideration”). Of the Project Consideration, $425,000 will be in cash payments to Skyharbour as well as $3,500,000 in explora

Cargotec’s interim report January–September 2020: Performance improved from the second quarter22.10.2020 13:00:00 CESTPress release