For bra for Eirik Lyng?

Eirik Lyng er allerede listet på NRK P3 med sin nye single "For bra for mæ" som er ute fredag 14. august.

Artwork "For bra for mæ" Eirik Lyng

Noen ganger blir det ekstra god flyt i livet.

Alt faller på plass. Kanskje er det kjærligheten. Drømmejobben. Eller musikken.

Tidlig i våres hadde Eirik en session med sine faste makkere Jim Bergsted og Helge Moen hvor alt bare stemte.

"Akkurat den dagen valgte vi å være litt cray Z med å lage tre låte på tre tima. Og For bra for mæ e en av disse."

En hel låt på én time!?!?

"Nesten. Det ble en liten rewrite kor æ - fordi Corona - satt hjemme og hadde Jim og Helge på Zoom-call."

Og i Alta har livet vært nesten helt som normalt hele våren og sommeren.

"Vi har heldigvis sluppet lett unna, med veeeldig få registrerte tilfeller kor alle e blitt frisk. Så foruten hjemmeskole mars-mai har æ egentlig merka lite endring. Vi e heldig og kan leve tilnærma normalt. Men nån planlagte studiosessions i Oslo ble naturligvis utsatt på ubestemt tid."

Men kanskje var det greit med en liten pustepause?

"Etter at æ ble signert har det skjedd så sykt mye på kort tid. Det her blir sjette utgivelse på litt over ett år!"

Og det har vært mange høydepunkter.

Listing på P3 og mye støtte fra Spotify er ingen selvfølge, men det har skjedd så mye mer!

"En som dæ fikk ikke bare plass i P3 sine lister, men æ fikk besøke Christine Live og synge den på radio. Bucketlist! Hvis ikke det blir oss fikk æ spille live på en takterrasse med hele Oslo for mine føtter. Æ fikk samarbeide med Stina Talling på En gang til. Covid 19 gjorde at æ snekra videoen til Her og nu på gutterommet. Og nylig fikk æ være levanes GPS for Sommerbilen når dem kjørte seg vill i Finnmark. Det var nu artig."

Enda artigere og viktigere er tilbakemeldingene fra fans.

"Det betyr skikkelig mye når fans glir inn i DM og fortell at dem ikke bare like, men kjenner seg igjen i en låt, og at den har hjulpet dem på et eller anna vis. Det gir så mye glede og adrenalin når nån like det en gjør!"

Noe annet som gir glede er å høre egen musikk når en ikke venter det.

"Rett etter første single kom ut henta pappa mæ etter skolen, og plutselig kom låta mi på. Det va en liten wake up call om at æ faktisk va lista på radioen <33"

Våren 2020 har vært noe for seg selv, og sommerferien kom litt bardus på.

Først hjemmeskole og så ble eksamen avlyst.

Eirik skal både jobbe og slappe av hjemme i Finnmark, så det ble ikke de helt store omveltninger på ferieplanene.

"Vi har vært helt greit heldig med været i juni og juli, og håpe det varer ut hele sommeren. Elske å cruise med mopeden i midnattsola og spise is på kaia i bukta."

Og så gleder han seg allerede litt til å komme tilbake på skolen hvor han tar fatt på andre året på musikklinja.

"Det blir digg å bryne seg på mer musikalsk teori, men også henge med hverandre. Håper vi får lov til å være sammen, både venner og skolekamerater."

Og kanskje dukker det opp en ny, inspirerende crush?

"Ha ha, kanskje det. Mislykka kjærlighet e inspirasjonsfaktor nummer 1! Som når æ møtte en jente æ likte, men når vi snakka litt skjønte æ at ho va helt "outta my league" liksom. Æ innser at det ikke kommer til å bli nokka mer. Men samtidig klare æ ikke helt gi slipp, kan æ rykke opp til hennes liga, eller er hun for alltid for bra for mæ?"

Ikke lett å svare på, så akkurat nå satser Eirik heller på sikre vinnere som sommer, is og å forspise seg på den fantastiske pizzaen til Mamma Lyng.

Så kan både han og vi glede oss til skolestart med splitternye "For bra for mæ" tilgjengelig i din foretrukne spilleliste fra fredag 14. august.

Artwork "For bra for mæ" Eirik Lyng
Eirik Lyng (c) Jonathan Vivaas Kise

Turab + Ane Brun = Sant15.10.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Fredag 16. oktober slipper Turab låten «Nesten Hjemme» sammen med Ane Brun. Et uforventet samarbeid som kommer til å snike seg rett inn blant dine favoritter i høst. Med hjelp fra produsentene TRXD og et sample av Ane Brun sin «Du gråter så store tåra» fra en livekonsert på YouTube er produksjonen det perfekte bakteppet for Turab sin ærlige låtskriving. - «Nesten Hjemme» handler om å finne et hjem i seg selv, i mennesker og steder man drar og besøker gjennom livet sitt. Det er mange som kommer fra ødelagte hjem, og de på lik linje som alle andre fortjener å etablere et hjem for seg selv, og jeg mener det ikke finnes grenser på hva man kan definere som et «hjem». Det å føle tilhørighet der skoene dine tråkker, forteller Turab. - Jeg ble så positivt overrasket da jeg fikk tilsendt denne utrolig fine låten der deler av min «Du gråter så store tåra» helt naturlig blander seg med Turab sin stemme og melodi. Jeg blir glad av den, supplerer Ane Brun. «Nesten Hjemme» er tilgjengelig på alle pl