Folkets Parti FNB

Folkeaksjonen nei til mer bompenger (FNB) endrer navn til Folkets Parti FNB (FP)

Partiledere Frode Myrhol og Cecilie Lyngby

Folkets parti FNB ble stiftet i 2014. Inntil navneskiftet januar 2022 het partiet Folkeaksjonen nei til mer bompenger (FNB). Partiet startet som en folkeaksjon av folket, men har nå vokst seg ut av tilnærminger som både ensakparti og aksjonsparti. Folkets Parti FNB er i dag et fullverdig og allsidig politisk parti med et fullverdig program.

Spesielt etter siste Stortingsvalg gav folk utrykk for at man er kritisk til at det stadig dukker opp nye partier. Av den grunn er det viktig å tydeliggjøre at vi er ikke et nytt parti, kun nytt navn og ny logo.Vi har allikevel valgt å beholde bokstavene FNB, litt til. Bokstavene er ikke en forkortelse for noe, men vi ønsket å sikre en gjenkjennbarhet.

Det nye navnet gir partiet en felles identitet og viser at vi favner om noe nytt og større. Vi har valgt et navn som symboliserer og fremhever at vi er et parti for folket av folket.

Folkets Parti FNB bruker FP som forkortelse. Partiet er representert i 11 fylker og 21 lokallag.

Nytt navn og utseende skal gi oss et friskt åndedrag inn i videre arbeid. Vi har store mål om å bli mer synlig og fremme vår politikk, både lokalt og nasjonalt. Ny logo er åpen for tolkning, men skal bære våre verdier- som folkelighet og fremvekst.

I prosessen med nytt navn har det vært viktig å inkludere medlemmer i valget. Vi har fått god hjelp av profesjonelle aktører innen design og grafikk. Vi ønsker å fremstå som noe moderne og spirende, noe vi mener at både nytt navn og ny logo viser. Folkets side er vår røde tråd.  For det er nettopp det vi gjør hver eneste dag, vi er folkets talerør inn i politikken.

Torsdag 17.02 kl 18 00 vil vi ha kick off rundt i hele landet.

www.folketsparti.no

Partiledere Frode Myrhol og Cecilie Lyngby

Om Folkets Parti FNB

Folkets Parti FNB
Olav Kyrresgate 23
4005 Stavanger

Følg pressemeldinger fra Folkets Parti FNB

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Folkets Parti FNB på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.