Følg verdenspremieren på den nye elbilen Mercedes-Benz EQA

Onsdag 20. januar klokken 11:00 presenteres den første elektriske kompakt-SUV’en fra Mercedes-Benz, EQA. Verdenspremieren vil strømmes via Mercedes me-medieplattformen på https://media.mercedes-benz.com/EQA, og vil deretter være tilgjengelig som on-demand video. De første bilene forventes til Norge våren 2021.

EQA 250

Nye EQA tar alle de positive egenskapene til søstermodellen GLA og kombinerer dem med en svært effektiv elektrisk drivlinje. Til markedslansering tilbys EQA med en effekt på 140 kW, hvor det etter hvert vil følge modeller med opp til over 200 kW, samt en variant med firehjulsdrift.

Enkel håndtering i hverdagen er et stikkord med EQA og sikres blant annet av navigasjonssystemet med Electric Intelligence. Systemet beregner den raskeste ruten til destinasjonen og tar hensyn til faktorer som topografi, vær, kjørestil, ønsket ladetilstand ved destinasjon og en rekke andre faktorer. Dette sikrer korte effektive ladestopp for svært lange kjøreturer uten at føreren trenger å planlegge på forhånd.

Mercedes-Benz vil gi omfattende detaljert informasjon om nye EQA i form av videoer, pressemeldinger og bilder for nedlasting på Mercedes me media i etterkant av verdenspremieren.

Om Mercedes-Benz Personbil

Følg saker fra Mercedes-Benz Personbil

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Personbil på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Mercedes-Benz Personbil