Følg verdenspremieren på Concept EQT

Mandag 10. mai klokken 11.00 presenteres helt nye Concept EQT fra Mercedes-Benz Vans. Den digitale verdenspremieren kan strømmes via medieplattformen Mercedes me, og vil senere bli tilgjengelig som nedlastbart materiale.

Elektriske Concept EQT fra Mercedes-Benz Vans

Se verdenspremieren mandag 10. mai klokken 11.00 her:

Gir oss et glimt av kommende T-Klasse
Concept EQT vil gi oss et glimt av hvordan den elektriske versjonen av T-Klasse vil se ut. Med den helt nyutviklede flerbruksbilen overfører Mercedes-Benz Vans den vinnende formelen fra V-Klasse til et kompakt format. Dermed bringes et nytt kvalitetsnivå til segmentet for små flerbruksbiler. Concept EQT kombinerer et romslig og variabelt interiør med attraktiv design, i tillegg til Mercedes-Benz sin høye standard for komfort og sikkerhet.

Følelser og intelligens er nøkkelelementene i Mercedes-Benz sin designfilosifi, «Sensual Purity». Ved å bruke denne bipolariteten skaper Concept EQT et nytt og helhetlig design i segmentet for små flerbruksbiler. Med denne premiumbilen utvider Mercedes-Benz Vans sin portefølje, og tilbyr en attraktiv innstegsmodell for familier og fritidsaktive kunder.

Elektriske Concept EQT fra Mercedes-Benz Vans

Følg saker fra Mercedes-Benz Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Mercedes-Benz Norge

Nye EQS med rekkevidde på opptil 770 km - Verdenspremiere 15. april7.4.2021 12:52:19 CEST | Pressemelding

Det nærmer seg verdenspremiere på nye EQS, med kun få dager igjen til 15. april. EQS er bygget på en helt ny elektrisk plattform og har derfor mange fordeler med hensyn til plass og design. Rekkevidden er på opptil 770 km (WLTP), og to batteristørrelser på 90 kWh og 107.8 kWh vil være tilgjengelig. I tillegg har EQS verdensrekord i aerodynamikk for produksjonsbiler med en cd-verdi fra 0,20. Forventet lansering i Norge er i løpet av høsten 2021.