Følg idrettsgallaseminaret direkte kl. 15 i dag

Idrettsgallaseminaret sendes direkte torsdag 7. januar kl. 15. Konferansier Espen Graff trekker i trådene og skal snakke med blant andre Gro Hammerseng-Edin, Marit Breivik og Norges nye landslagssjef i fotball, Ståle Solbakken.

Årets idrettsgallaseminar skal løfte fram den viktigste personen i norsk idrett: Den gode treneren. Gjennom samtaler, innspill og diskusjoner skal idrettsgallaseminaret sette søkelyset på hva som er en god trener, hva treneren og gode treninger betyr, og hva slags kunnskap og egenskaper en god trener må ha.

Følg seminaret her fra kl. 15

Seminaret vil også inneholde diskusjoner om hvordan idretten i fremtiden kan kombinere det å være profesjonelle med gode nasjonale og internasjonale prestasjoner, og fortsatt kunne være en medlemsbasert, frivillig drevet idrett – også når det gjelder trenerrollen.

Espen Graff fra Norges Skiforbund leder seansen og diskusjonene med Ståle Solbakken, Gro Hammerseng-Edin, Alf-Ingve Berntsen, Jan Bergersen, Siv Gjesdal, Eirik Øiestad, Marit Breivik, Anja Veum, Kathrine Godager og Kristoffer Paulsen Vatshaug.

Seminaret varer til kl. 16.30, og hele programmet finner du her.

Pressevakt NIF

(Hverdager 16.00-23.00, lør/søn 09.00-23.00)

Tel:+47 22565688

Årets kvinnelige og mannelige sportsprestasjoner er klare5.1.2021 14:01:12 CETPressemelding

Et annerledes, men sterkt, norsk toppidrettsår: 2020 ble et krevende år for verden, og et annerledes år for toppidretten. Styret for idrettsgallaen besluttet i sommer at det ikke skulle avvikles en tradisjonell idrettsgalla i januar 2021, og at de vanlige prestasjonsprisene ikke skulle deles ut. Dette av hensyn til redusert internasjonalt konkurranseprogram og av smittevernhensyn. I utgangspunktet ble det bestemt at prisene som skulle deles ut var årets forbilde, årets hederspris og årets ildsjel.