PLAY

Flyselskapet PLAY med nye flyvninger til Stavanger, Trondheim og Gøteborg

12. oktober 2021 kl. 11:00: Sommeren 2022 lanserer PLAY tre nye ruter til Stavanger, Trondheim og Gøteborg. De nye rutene får direkteflyvninger to ganger i uken. Dette betyr at reisende fra Norge og Skandinavia nå kan nyte islandsk kultur for velvære, slående natur, mangfold av attraksjoner og snåle kulinariske opplevelser.
Foto/ill.: PLAY

Attraksjoner fra en annen verden er innen rekkevidde

Mange som reiser til Island beskriver opplevelsen som å komme til en annen verden. Passende nok kalles også øya for «Landet av Ild og Is» på grunn av sine vulkaner og isbreer. Med stadig nye lavafelt og endringer i isen dukker det hele tiden opp nye opplevelser å utforske.

Islands landskap er spekket med fantastiske naturfenomener. Opplev geysirer, geotermiske områder, rekordholdende fossefall, et tilgjengelig høyland, lakseelver, isbreer, svarte strender, islandshester, fjell, lundefugl, hval, ørkener, daler, og en og annen skjult oase.

Alt er lett tilgjengelig fra hovedstaden, hvor du kan reise ut på ekskursjoner omkring på den vulkanske øya. Den islandske Ringveien går rundt hele øya og dekker de mest populære attraksjonene. Av de nyeste rutene er det verdt å nevne Vestfjordsveien i de avsidesliggende Vestfjordene, Den Arktiske kystvei mot nord og Diamantsirkelen som fører til det utenomjordiske landskapet rundt innsjøen Mývatn.

Snart kan altså reiselystne som bor i nærheten av Stavanger, Trondheim og Gøteborg oppleve alt Island har å by på. Med de tre nye Skandinaviske reiserutene sørger også PLAY for at reisende lett skal kunne oppleve sjarmen i Nordiske land.

Avslappende og komfortabel flyvning til lav pris

PLAY er et nytt flyselskap med lavpris-flyvninger mellom Island og Europa. Flyselskapet har sin base i Keflavík internasjonale lufthavn i Reykjavík, og begynte sine flyvninger i juni 2021.

Med PLAYs flåte, bestående av tre A321neo-fly, knyttes passasjerer til ti forskjellige destinasjoner på tvers av Europa. Neste vår vil PLAY introdusere nye fly i flåten og strekke sine tjenester til Nord-Amerika. Dette blir et nytt effektivt lavkostandstilbud for transatlantiske flyvninger for det Skandinaviske markedet.

Birgir Jónsson, administrerende direktør i PLAY sier: «Vi mener det nordiske markedet har hatt et for lite tilbud, og det er derfor gledelig å kunne forbedre tilgangen på flyvninger for denne herlige og fargerike delen av Europa. Med disse nye destinasjonene kan vi nå utforske hva våre Skandinaviske brødre og søstre har å by på. Samtidig blir Island tilgjengelig i en tid hvor landet vårt bokstavelig talt endres for våre øyne, med nye lavafelt som lett kan utforskes. Vi forventer en solid økning i turismen til Island, både for reisende som skal på ferie og som drar i forretningssammenheng.»

Kontaktpersoner:
- Nadine Guðrún Yaghi
Director | Communications
nadine@flyplay.com
tlf: +354 772 7334

- Ingvar Örn Ingvarsson
General manager | Cohn & Wolfe
tlf: +354 898 5107

Birgir Jónsson, CEO. Foto/ill.: PLAY
Medarbeidere i PLAY. Foto/ill.: PLAY

Om PLAY

PLAY
Suðurlandsbraut 14
108 Reykjavík

PLAY er et nytt flyselskap med lavpris-flyvninger mellom Island og Europa. PLAY tilbyr trygge, hyggelige reiser til lav pris i våre nye og komfortable Airbus-fly.