Florence + The Machine slipper sitt femte studioalbum; Dance Fever

Photo: Autumn De Wilde

Florence + the Machine slipper i dag sitt svært etterlengtete album, Dance Fever.

Albumet inneholder de tidligere utgitte låtene ’
My Love’, ‘Free’, ‘KingogHeaven is Here. Alle singlene har blitt sluppet med spektakulære musikkvideoer, regissert av Autumn de Wilde.

Dance Fever  ble spilt inn i London gjennom pandemien i påvente av verdens gjenåpning.
Det var nattklubber, å danse på festivaler, å bestandig være i bevegelse, musikk og samvær Florence savnet aller mest under pandemien. Det var håpet om å gjenforenes med sine nære og kjære, og å danse med fremmede som holdt prosessen av å lage albumet gående. Ekstasen hun opplevde av å bevege seg var en påminnelse på tapet av opptredener og dansingen på utesteder. Tross alt er musikk den kunstformen som gir deg muligheten til å slippe deg løs og føle deg fri, selv om det kun er et lite øyeblikk.

Konseptet Choreomania (koreomani) - et fenomen fra renessansen hvor store grupper mennesker danset hemningsløst til de kollapset av utmattelse – har vært en viktig inspirasjonskilde for albumet. Etter å ha tatt en pause fra turnéer for første gang på over et tiår, bød dansen på energi og en mer koreografisk måte å se musikken på.

Som alltid startet denne prosessen med en notatbok fylt med dikt og idéer. Florence hadde akkurat ankommet New York i mars 2020 for å starte innspillingen da Covid-19 tvang henne tilbake til London. Innestengt i sitt eget hjem, begynte sangene å transformere seg til noe helt annet.

Dance Fever er et album der man opplever Florence på sitt aller beste. Hun gjør narr av sin selvskapte karakter. Hun leker med idéer om identitet, maskulinitet og femininitet. Hun er befriende og feirende, og tør å hoppe med begge føttene inn i rollen som det ikonet hun er.

Produsert av Florence Welch, Jack Antonoff og Dave Bayley, bringer Dance Fever det beste ut av Florence, og platen var lagd for å bli spilt på scenen. Den siste tiden har hun holdt tre intimkonserter i UK, som ble utsolgt etter et minutt. Hun har nå annonsert sin turné som starter i november.

Florence + The Machine gjestet Jimmy Fallon Show i går og fremførte en nydelig versjon av "My Love". Søndag opptrer hun på årets Billboard Music Awards i Las Vegas.

12. august kommer Florence + The Machine til Norge og headliner Øyafestivalen.

Instagram / Twitter / Tik Tok / Facebook

Photo: Autumn De Wilde

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Cherie, Veronica Maggio, Mabel, Slæm Dønk og Conan Gray!20.5.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Veronica Maggios album Och som vanlighy händer det något hemskt er komplett! Cherie Mwangi slipper singelen “Buss It Down” Popstjernen Mabel samarbeider med XXL Freshman-rapperen 24kGoldn på låten "Overthinking". Sangen som er produsert av norske Stargate, viser et ærlig bilde av en klubb-kultur i møte med sosial angst. Med denne låten får lytteren et innblikk i den mørkere siden av Mabels kommende album. "I hope that anyone that may resonate with this song knows that after the darkness comes the light”, sier Mabel selv om låten. Aitch gir ut "1989", som er den andre singelen fra hans kommende album, Close to Home. På tre korte år har Aitch gått fra å være en undergrunnsartist til å bli en liste-toppende, platina-selgende og prisvinnende stjerne. Sangen bygger på det uimotståelige refrenget fra The Stone Roses sin låt "Fools Gold", utgitt i 1989. M Huncho har sluppet det etterlengtede albumet Chasing Euphoria med gjester som Giggs, Potter Payper og Yung Bleu. 9. juni spiller M Huncho i

Cherie Mwangi slipper singelen «Buss It Down»19.5.2022 15:30:42 CEST | Pressemelding

Fredag 20. mai slipper Cherie Mwangi sin nye singel «Buss It Down». Cherie Mwangi har i en alder av 22 sluppet et knippe låter med en reflekterende tematikk. Hun er en feminist som utfordrer, og skriver alle låtene sine basert på egne erfaringer. Musikken og personligheten sparker opp dørene til patriarkatet og røsker i enhver med et utdatert kvinnesyn. I 2021 debuterte Cherie Mwangi med den breiale og forfriskende låten «Handsfree», som handler om å ta kontroll over sin seksualitet, og understreker at kvinner ikke ble skapt for å tilfredsstille menn. Oppfølgeren «Sis» var en hyllest til kvinner: «Sisterhood er veldig viktig for meg og jeg blir selv inspirert av kvinner som ikke er redde for å kreve hva de vil ha. Jeg elsker å se kvinner i posisjoner hvor de har styringen, uansett hva det måtte være. Dette inspirerte meg til å lage en låt for at de som hører på kan føle at de selv run shit!»– Cherie Mwangi Freestylene «Dr. Miami» og «Like Me» ble deretter sluppet på strømmetjenester et