Fleks bilabonnement skyter fart

Korona-krisen har gitt bilabonnementet Fleks en solid økning. – Siden mars har vi doblet antall kunder med en Fleks-bil på veien, sier Petter Utengen, daglig leder i Fleks.

- Over 400 Fleks-kunder, det er en dobling siden mars, forteller Petter Utengen, daglig leder i Fleks. Foto: Fleks

Fleks er et bilabonnement-selskap som eies av Bertel O. Steen, en av Norges største bilimportører med merker som Mercedes-Benz, Kia, Peugeot, Opel, Citroën og DS. Modeller fra disse merkene finnes tilgjengelige i Fleks og kan abonneres på av kundene på månedsbasis uten bindingstid eller for lengre perioder.

Stengte landegrenser har ført til at nordmenn velger norgesferie i sommer hvor 87% vil belage seg på bilen. Det viser en landsrepresentativ undersøkelse fra Innovasjon Norge publisert 19. mai. Fleks har merket etterspørselen og fikk over 100 nye kunder i juni.

– På tross av at vi fikk levert 80 nye biler i juni, er vi dessverre utsolgt igjen. Bilene har i snitt ligget under 10 minutter på nettsiden før de har blitt bestilt. Heldigvis vil vi få inn et rikelig antall nye biler i starten av august, sier Petter Utengen.

I dag kjører over 400 Fleks-biler på norske veier. Det gjør selskapet til et av landets største på bilabonnement.

Nordmenn har fått øynene opp for bilabonnement

En fersk landsrepresentativ undersøkelse utført av Norstat i midten av juni (se vedlegg), viser at 22% av de spurte kjenner til konseptet bilabonnement.

– Dette er langt høyere enn vi hadde trodd. Det bekrefter den sterke interessen for fleksible mobilitetsløsninger uten forpliktelse. I tillegg har pandemien forsterket denne trenden. Usikkerhet rundt egen jobbsituasjon, privatøkonomi og teknologiskifte, har fått nordmenn til å søke etter mer fleksible alternativer til å lease eller eie. Når det å «flekse» er konkurransedyktig med alternativet, så er det mange som gir oss en sjanse. Vi ser lyst på fremtiden, sier Petter Utengen.

For eventuelle spørsmål, vennligst kontakt:
Lasse Heimberg, markedssjef Fleks bilabonnement
+47 41 06 06 14 / lasse@fleks.no

www.fleks.no

Fleks har rundt 25 ulike bilmodeller, både med elektriske og fossile drivlinjer. Foto: Fleks
Fleks tilbys per i dag i Stor-Oslo. Foto: Fleks