Fjordkraft tilbyr helsetjenester rett hjem på mobilen

Lei av å vente på legetime eller redd for smitte? Nå kan du få legetime direkte på mobilen. Tjenesten betales over strømregningen.

Videokonsultasjoner har blitt populært i annerledesåret 2020.

Fjordkraft lanserer nå en helt ny tjeneste i sitt kundefordelsprogram. Via en mobil-app eller nettleser kan kundene enkelt bestille og gjennomføre legetimer på video.

- Korona har ført til en betydelig økning i bruken av videokonsultasjoner. Vi vil tilby kundene en enklere hverdag, der de ikke må møte på legekontoret, vente på tur eller bekymre seg for smitte, sier konserndirektør for privatmarkedet i Fjordkraft, Christian Kalvenes.

God helse og livskvalitet er et av Fjordkrafts utvalgte bærekraftsmål.

Anbefaler videokonsultasjoner

Tjenesten leveres av Fjordkrafts samarbeidspartner Frisk-Sentralen AS og inkluderer, i tillegg til videokonsultasjoner med allmennlege, åtte videokonsultasjoner med psykolog og fire konsultasjoner med legespesialist i året.

Helsefordel er en abonnementstjeneste som betales over strømregningen. Det gis rabatt for flere brukere i husstanden og barn under 16 år kan benytte videokonsultasjon med allmennlege kostnadsfritt.

- Vi har levert dette som en tjeneste til medlemmer i Family Sports Club i to år nå og har fått mange positive tilbakemeldinger. Konseptet i seg selv er jo blitt veldig aktualisert av den perioden vi er inne i nå, sier lege og daglig leder i Frisk-Sentralen Arne Instebø.

Han viser til strenge smitteverntiltak som følge av korona og anbefalinger fra helsemyndighetene om bruk av videokonsultasjoner.

- Helsetjenester vil bli en ressursknapp tjeneste i fremtiden, og dette er bærekraftig utnyttelse av tjenestene, sier Instebø.

Trygt og enkelt

Fjordkraft Helsefordel dekker også operasjonskostnader opptil 30 000 kroner per år, bildeundersøkelser og reisekostnader for de som har reisevei på over 100 kilometer hver vei.

For akutte skader kan Fjordkraft-kundene ringe en idrettsmedisinsk vakttelefon.

Tjenesten dekker ikke pågående utredninger eller behandlinger som allerede er startet opp av offentlig helsevesen eller private aktører.

All informasjon om timer/behandling/refusjonsskjema igangsatt av Frisk-Sentralen sendes digitalt via PasientPost som er sikret med BankID-innlogging. Fjordkraft har ikke innsyn i kundens helsedata.

Om Arne Instebø

Arne Instebø har lang erfaring som allmennlege og idrettslege. Han har jobbet som allmennlege i 16 år både som fastlege og som privat allmennlege ved Volvat Medisinske Senter og Idrettsmedisinsk Avdeling. Siden 2012 har Arne Instebø jobbet i SK Branns medisinske team som idrettslege. Instebø er daglig leder for Frisk-Sentralen AS og for Norsk Treningshelse, som eier Family Sports Club.

Arne Instebø
Daglig leder Frisk-Sentralen AS
Tlf: 97776257

Videokonsultasjoner har blitt populært i annerledesåret 2020.
Arne Instebø. Foto: Helge Brekke

Enda et godt Fjordkraft-kvartal20.8.2020 07:00:00 CESTPressemelding

Fjordkraft Holding ASA (Fjordkraft) fikk et justert driftsresultat på 124 (98) MNOK i 2. kvartal 2020. Det er en økning på 26 prosent fra samme periode foregående år. Underliggende netto driftsinntekter i 2. kvartal steg med 15 prosent til 314 MNOK, opp fra 274 MNOK i 2019. Konkurransetilsynet har godkjent oppkjøpet av Gudbrandsdal Energi AS og Eidsiva Marked AS. Når transaksjonen sluttføres i september blir Fjordkraft-konsernet Norges største aktør i sluttbrukermarkedet for strøm.