Fjordkraft overtar kundene til Skymobil

Strøm- og mobilleverandøren Fjordkraft har signert en avtale med Skymobil AS om overtakelse av mobilkundeporteføljen.

– Fjordkraft har vært en utfordrer til teleduopolet siden vi gikk inn i mobilmarkedet for fire år siden, og dette var en mulighet vi ikke kunne la gå fra oss, sier Christian Kalvenes, konserndirektør for privatmarkedet i Fjordkraft.

Økt lønnsomhet gir oppkjøpsgrunn

Skymobils strategi har vært å være en prisutfordrer, og selskapet har vunnet flere priskåringer i 2020 og 2021. Skymobil har i underkant av 38 000 privatkunder fordelt over hele Norge.

– Vi skal over på en MVNO-plattform, noe som vil bety mye for lønnsomheten for mobilporteføljen vår. Det gjør oppkjøp av denne typen mer aktuelt, og volum er viktig, sier Arnstein Flaskerud, konserndirektør for Strategi og M&A i Fjordkraft.

Fjordkraft Mobil hadde ved utgangen av Q2 nær 135 000 abonnementer og er med det landets største mobilleverandør uten eget nett.

Trenger ikke bytte SIM

Skymobil har gjort det spesielt bra i priskåringen for abonnementer med små datapakker.

Konserndirektør for privatmarkedet i Fjordkraft, Christian Kalvenes, forsikrer at kundene ikke vil merke stort til overgangen.

– De fleste kundene som blir med over vil få like gode abonnementsløsninger som de har i dag, eller enda bedre. Det vil heller ikke være nødvendig for Skymobil-kundene å skifte SIM-kort for å gjennomføre overgangen til Fjordkraft, da vi er opptatt av at denne prosessen skal være helt sømløs for kundene, sier han.

I tillegg trekker han frem at kundene vil få tilgang til et fyldig fordelsprogram med mange gode tilbud, samt en ny og bedre app. Kundene vil fortsatt ha full Telenor-dekning og får bransjens beste kundeservice med på kjøpet.