Fjordkraft

Fjordkraft når mobilmål

Del
Fjordkraft Mobil har nådd målet om 125 000 kunder ved utgangen av 2020 og befester posisjonen som landets største mobilaktør uten eget nett.
– Vi er fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Hanne Solheim.
– Vi er fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Hanne Solheim.

Fjordkraft Mobil fikk 2780 flere mobilkunder i fjerde kvartal 2020 og gikk inn i 2021 med totalt 125.194 mobilabonnenter.

Tidligere denne måneden ble det klart at Fjordkraft Mobil er blant de tre beste mobilaktørene i Kantars store kundeservice-undersøkelse for 2020. Vinneren kåres i slutten av januar.

Inkludert 7201 mobilabonnenter i Gudbrandsdal Energi har Fjordkraft-konsernet i alt 132.395 mobilabonnenter.

Flere merkevarer

I fjerde kvartal falt antall strømleveranser med 3.264 i Consumer- og Business-segmentet. Consumer-segmentet har historisk bestått av kunder i Fjordkraft og TrøndelagKraft-merkevarene, mens kundebasen fra og med Q4 utgjøres i tillegg av kunder i Gudbrandsdal Energi-merkevaren og i Eidsiva Marked-merkevaren. Samlet for disse merkevarene har segmentet en reduksjon på 5.982 strømleveranser.

Business-segmentet utgjøres også av ovennevnte merkevarer fra og med Q4, og viser en vekst på 2.718 strømleveranser.

Extended Alliance viser en vekst i perioden på 9.892 strømleveranser.

Samlet kundevekst for alle strømsalgssegmenter i Norge var 6.628 strømleveranser i Q4.

Antall strømleveranser i Consumer-segmentet utgjorde 755.304 ved utgangen av kvartalet, mens Business-segmentet utgjorde 106.977 strømleveranser og Extended Alliance utgjorde 56.010.

Switch Nordic Green hadde 164.293 strømleveranser ved kvartalets slutt. I sum utgjør dette 1.026.574 strømleveranser.

Korona-effekt

Totalt hadde konsernet 1.082.584 strømleveranser ved utgangen av fjerde kvartal 2020. Dette er en økning på 428.396 strømleveranser sammenlignet med utgangen av fjerde kvartal 2019.

– Utviklingen i Business-segmentet er god, mens vi ser at den negative effekten fra Covid-19 i Consumer-segmentet på grunn av nedstenging og betydelig lavere aktivitet fra noen av våre viktigste distribusjonskanaler, fordeles jevnt mellom merkevarene. Veksten i Allianse fortsetter og vi er også fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen.

Nøkkelord

Bilder

– Vi er fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Hanne Solheim.
– Vi er fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Hanne Solheim.
Last ned bilde
Last ned bilde

Om Fjordkraft

Fjordkraft
Folke Bernadottesvei 38
5147 Bergen

23006100http://www.fjordkraft.no
Fjordkraft er det største sluttbrukerselskapet for strøm i Norge. Fjordkraft startet med mobiltelefoni i privatmarkedet i april 2017 og er Norges største mobilaktør uten eget nett.
Hovedkontoret er i Bergen. Selskapet har også kontorer på Sortland, Hamar, Sandefjord, Trondheim og Oslo.
Fjordkraft er en del av Elmera Group ASA, som inkluderer strømleverandører i Norge, Sverige og Finland, samt teknologi- og tjenesteselskaper knyttet til kraftmarkedet.
Elmera Group ASA er børsnotert.

Følg pressemeldinger fra Fjordkraft

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fjordkraft på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fjordkraft

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye