Fjordkraft når mobilmål

Fjordkraft Mobil har nådd målet om 125 000 kunder ved utgangen av 2020 og befester posisjonen som landets største mobilaktør uten eget nett.

– Vi er fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Hanne Solheim.

Fjordkraft Mobil fikk 2780 flere mobilkunder i fjerde kvartal 2020 og gikk inn i 2021 med totalt 125.194 mobilabonnenter.

Tidligere denne måneden ble det klart at Fjordkraft Mobil er blant de tre beste mobilaktørene i Kantars store kundeservice-undersøkelse for 2020. Vinneren kåres i slutten av januar.

Inkludert 7201 mobilabonnenter i Gudbrandsdal Energi har Fjordkraft-konsernet i alt 132.395 mobilabonnenter.

Flere merkevarer

I fjerde kvartal falt antall strømleveranser med 3.264 i Consumer- og Business-segmentet. Consumer-segmentet har historisk bestått av kunder i Fjordkraft og TrøndelagKraft-merkevarene, mens kundebasen fra og med Q4 utgjøres i tillegg av kunder i Gudbrandsdal Energi-merkevaren og i Eidsiva Marked-merkevaren. Samlet for disse merkevarene har segmentet en reduksjon på 5.982 strømleveranser.

Business-segmentet utgjøres også av ovennevnte merkevarer fra og med Q4, og viser en vekst på 2.718 strømleveranser.

Extended Alliance viser en vekst i perioden på 9.892 strømleveranser.

Samlet kundevekst for alle strømsalgssegmenter i Norge var 6.628 strømleveranser i Q4.

Antall strømleveranser i Consumer-segmentet utgjorde 755.304 ved utgangen av kvartalet, mens Business-segmentet utgjorde 106.977 strømleveranser og Extended Alliance utgjorde 56.010.

Switch Nordic Green hadde 164.293 strømleveranser ved kvartalets slutt. I sum utgjør dette 1.026.574 strømleveranser.

Korona-effekt

Totalt hadde konsernet 1.082.584 strømleveranser ved utgangen av fjerde kvartal 2020. Dette er en økning på 428.396 strømleveranser sammenlignet med utgangen av fjerde kvartal 2019.

– Utviklingen i Business-segmentet er god, mens vi ser at den negative effekten fra Covid-19 i Consumer-segmentet på grunn av nedstenging og betydelig lavere aktivitet fra noen av våre viktigste distribusjonskanaler, fordeles jevnt mellom merkevarene. Veksten i Allianse fortsetter og vi er også fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen.