Fjordkraft Mobil har passert 100.000 mobilkunder

Norges største mobiloperatør uten eget nett fortsetter veksten.

Konsernsjef Rolf Barmen forteller at Fjordkraft Mobil nå har over 100 000 mobilabonnenter. Foto: Hanne Solheim.

– 100.000 mobilkunder er helt klart en milepæl, men for oss er det først og fremst et delmål, sier administrerende direktør Rolf Barmen.

Fjordkraft-sjefen har et uttalt mål om 125.000 mobilkunder innen utgangen av 2020.

– Vi er i rute etter et sterkt kvartal, og kommer ikke til å ta foten av gasspedalen, sier Barmen, som kan skilte med de mest fornøyde mobilkundene i privatmarkedet i Norge.

– Fra starten våren 2017 har vår ambisjon vært å utfordre de etablerte aktørene i bransjen. Det har vi klart både på pris og, som EPSIs kundetilfredshetsmåling viser, på kvalitet. Det lover godt for fortsettelsen, sier Barmen.

Kundevekst også i strømmarkedet

I en børsmelding sendt ut fredag morgen kan Fjordkraft også melde om flere strømkunder.

I fjerde kvartal 2019 hadde Fjordkraft-konsernet en organisk vekst på totalt 2.637 strømleveranser i Consumer- og Business-segmentet, hvorav 2.169 i Consumer-segmentet og 468 i Business-segmentet. Ved utgangen av fjerde kvartal 2019 var antall strømleveranser i segmentene Consumer og Business 622.092.

Ved utgangen av fjerde kvartal 2019 utgjorde Extended Alliance 32.096 strømleveranser, en økning på 63 strømleveranser fra Q3 2019.

Totalt hadde konsernet 654.188 strømleveranser ved utgangen av fjerde kvartal 2019. Dette er en økning på 15.751 strømleveranser sammenlignet med utgangen av fjerde kvartal 2018.

– Det er gledelig at den organiske veksten fortsetter innen både privat- og bedriftsmarkedet, særlig i et kvartal som ofte preges av økt konkurranse, sier Rolf Barmen.

Fjordkraft fortsetter veksten.

Fjordkraft er strømleverandør til privatkunder og bedrifter over hele Norge. 1,4 millioner mennesker har Fjordkraft i stikkontakten. Fra april 2017 er Fjordkraft både strømleverandør og mobilleverandør. Fjordkrafts virksomhet er innkjøp og videresalg av strøm og mobiltelefoni.

Fjordkrafts har 284 fast ansatte og hovedkontoret er i Bergen. Selskapet har også kontorer i Sandefjord, Trondheim, Oslo, Stavanger og på Sortland. I 2018 omsatte Fjordkraft-konsernet for 6,7 milliarder kroner. Fjordkraft Holding ASA ble børsnotert 21. mars 2018.