Fjordkraft Mobil frir til ungdommen

Fjordkraft Mobil Ung gir dobbel data, tre måneder i året, til alle under 30 år.

Fjordkraft-sjef Rolf Barmen lanserer mobilabonnement for de under 30 år. Foto: Hanne Solheim.

Fjordkraft Mobil Ung lanseres torsdag 15. august, og tilbyr de samme datapakkene som Fjordkraft Mobil. Det vil si abonnement med 1, 2, 4, 6, 10 og 20 GB inkludert.

Men der Fjordkraft Mobil opererer med to ulike priser, avhengig av om man har Fjordkraft-strøm eller ikke, vil alle med Mobil Ung få fordelsprisen.

– Det er mange unge som ikke velger strømleverandør, eller betaler strømmen selv. Derfor har vi valgt å tilby våre rimeligste priser til de under 30 år, selv om de ikke er strømkunder hos oss, forteller konserndirektør for privatmarkedet i Fjordkraft, Christian Kalvenes.

Dobbel data ganger tre

Mobil Ung-kunder vil også få dobbel feriedata tre måneder i året, i april, juli og desember.

– Datamengden dobles automatisk, sier Kalvenes.

– Tjenesten datakontroll er aktivert for alle Ung-abonnement for å hindre overforbruk. Ønsker man å surfe videre er det enkelt å kjøpe nye datapakker, og all data kan brukes både i Norge og i EU/EØS, sier Kalvenes.

Prisene for ekstra datapakker vil være de samme for Ung-abonnementene som for andre Fjordkraft Mobil-abonnementer.

LES OGSÅ: I sommer passerte Fjordkraft 80 000 mobilkunder.

Største mobilleverandør uten eget nett

Fjordkraft Mobil har et uttalt mål om å nå 125 000 mobilkunder innen utgangen av 2020.

– Endringstakten i mobilbransjen er høy, og vi vurderer hele tiden hvilke grep vi kan ta for å styrke posisjonen som landets største mobilleverandør uten eget nett. Vi har stor tro på at Fjordkraft Mobil Ung vil gjøre oss enda mer attraktiv for de unge mobilbrukerne, sier konsernsjef i Fjordkraft, Rolf Barmen.

Fjordkraft Mobil Ung kan bestilles og betales av andre, også personer over 30 år, så lenge brukeren av abonnementet er under 30 år.