Fjordkraft Mobil best på kundeservice

Fjordkraft Mobil har mobilbransjens beste kundeservice, ifølge Kantars KSindeks.

Fjordkraft Mobil  ble lansert i 2017.
Fjordkraft Mobil ble lansert i 2017.

Det er andre året på rad Fjordkraft går til topps i kåringen. Prisen er basert på Kantars store kundesentermåling, KSindeks, med over 20 000 intervjuer hvert år.

– Det gjør meg stolt! Vi har klart å kombinere hurtig vekst med fantastisk kundeservice. Jeg vil rette en stor takk til alle kunderådgiverne som har stått på for kundene våre i hver eneste samtale, sier Christian Kalvenes, konserndirektør for privatmarkedet.

Mobilutfordrer

Fjordkraft Mobil ble lansert våren 2017 og har etablert seg som landets største leverandør av mobiltelefoni uten eget nett.

– Målet har hele tiden vært å utfordre de etablerte mobilaktørene. Det gjør vi, både på pris og service, sier Kalvenes.

Les også: Fjordkraft når målet om 125 000 mobilkunder

God opplæring er nøkkelen

Irene Fauskanger, direktør for kundeservice i Fjordkraft, vant flere kundeservicepriser med mobilleverandøren Chess før hun meldte overgang til Fjordkraft. Hun mener følgende må være på plass for å yte god kundeservice:

– Det viktigste er god opplæring, tett oppfølging som gir den enkelte medarbeider trygghet og et arbeidsmiljø og en kultur som er preget av arbeidsglede og samhold. Å vinne en slik prestisjekåring er en skikkelig vitamininnsprøytning for oss alle, sier Fauskanger.

Bredt fagfelt

Kunderådgiverne i Fjordkraft svarer både strøm- og mobilkunder, i tillegg til blant annet forespørsler om solceller og hjemmeladere.

– Det at kunderådgiverne er det vi kaller «multiskillet» gjør bare denne prestasjonen enda mer imponerende, sier Fauskanger.

Se kunngjøringen av prisen og intervju med Irene Fauskanger her.

Fjordkraft Mobil  ble lansert i 2017.
Fjordkraft Mobil ble lansert i 2017.