Fjordkraft lanserer markedsplass

Tilbyr mobiltelefoner og smart elektronikk som kan styres via Fjordkraft-appen.

Fjordkraft Markedsplass samler nyttige produkter knyttet til strøm og mobil.

– Markedsplassen blir en viktig brikke i Fjordkrafts digitale økosystem. Vi tilbyr produkter som forsterker kjerneproduktene våre; strøm og mobilabonnement, sier Christian Kalvenes, direktør for privatmarkedet.

Listen over leverandører og produkter utvides i et høyt tempo, og etter en stille lansering vil markedsføringen av Fjordkraft Markedsplass starte denne uken.

Digital verdi

Fjordkraft har utredet hvordan selskapet kan skape større verdi for kundene i digitale flater.
Etter å ha studert hva andre aktører gjorde i inn- og utland ble prosjektet delt i to.

Det ene sporet skulle samle det beste fra Fjordkrafts tjenesteunivers i en brukerflate og ledet frem til Fjordkraft-appen som i dag har 100 000 månedlige brukere.

– I det andre sporet undersøkte vi hvordan vi kunne tilby relevante og attraktive produkter til våre kunder, uten selv å sitte med store varelagre. Løsningen ble en plattform der vi tilrettelegger for at ulike leverandører av kvalitetsprodukter kan selge varer til våre kunder, forklarer Kalvenes.

– Høyere kundetilfredshet

Varmepumper, værstasjon, smarte panelovner, smart alarm og brukte mobiltelefoner er blant produktene som allerede er tilgjengelig fra markedsplassen. Om kort tid vil også hjemmeladere til elbil være på plass.

– Vi gjør det enkelt å bestille produkter som kan styres gjennom Fjordkraft-appen. Vi ser at app-brukerne har høyere kundetilfredshet enn andre strømkunder og ønsker å gi bevisste forbrukere et best mulig tilbud innen strømstyring og -sparing, sier Kalvenes.

Selskapene som selger varer gjennom Fjordkrafts markedsplass har alle forpliktet seg til å bli klimanøytrale, i tråd med Fjordkrafts klimaløfte «Klimanjaro».

Fjordkraft Markedsplass samler nyttige produkter knyttet til strøm og mobil.
Fjordkraft lanserer markedsplass.