Fjordkraft Holding ASA: Kundevekst andre kvartal 2020

Solid kundevekst i alle segmenter for Fjordkraft.

I andre kvartal 2020 økte antall strømleveranser i Consumer- og Business-segmentet med 3.562, hvorav 2.060 i Consumer-segmentet og 1.502 i Business-segmentet. Ved utgangen av andre kvartal 2020 var antall strømleveranser i segmentene Consumer og Business 624.910.

Ved utgangen av andre kvartal 2020 utgjorde Extended Alliance 46.115 strømleveranser, en økning på 9.288 strømleveranser fra Q1 2020.

Totalt hadde konsernet 671.025 strømleveranser ved utgangen av andre kvartal 2020. Dette er en økning på 29.071 strømleveranser sammenlignet med utgangen av andre kvartal 2019.

Antall mobilabonnenter økte med 7.671 i andre kvartal 2020, og ved utgangen av kvartalet hadde konsernet 117.723 mobilabonnenter.

– Alle segmenter har hatt en solid kundevekst i andre kvartal, og vi er svært godt fornøyd med utviklingen, sier Rolf Barmen, konsernsjef.

Konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Hanne Solheim.

Enda et godt Fjordkraft-kvartal20.8.2020 07:00:00 CESTPressemelding

Fjordkraft Holding ASA (Fjordkraft) fikk et justert driftsresultat på 124 (98) MNOK i 2. kvartal 2020. Det er en økning på 26 prosent fra samme periode foregående år. Underliggende netto driftsinntekter i 2. kvartal steg med 15 prosent til 314 MNOK, opp fra 274 MNOK i 2019. Konkurransetilsynet har godkjent oppkjøpet av Gudbrandsdal Energi AS og Eidsiva Marked AS. Når transaksjonen sluttføres i september blir Fjordkraft-konsernet Norges største aktør i sluttbrukermarkedet for strøm.