Fjordkraft har passert 80 000 mobilkunder

Fjordkraft Holding ASA fortsetter veksten i antall strømleveranser og mobilabonnement i andre kvartal 2019.

Konsernsjef Rolf Barmen forteller at Fjordkraft Mobil nå har over 80.000 abonnenter. Foto: Hanne Solheim.

I andre kvartal 2019 hadde Fjordkraft-konsernet en organisk vekst på 1.471 strømleveranser i Consumer-segmentet, og en nedgang på 560 leveranser i Business-segmentet. Ved utgangen av andre kvartal 2019 var antall strømleveranser i segmentene Consumer og Business på 607.563

Ved utgangen av andre kvartal 2019 utgjorde Extended Alliance 34.391 strømleveranser, en økning på 569 leveranser fra forrige kvartal.

Totalt hadde konsernet 641.954 strømleveranser ved utgangen av andre kvartal 2019. Dette er en økning på 20.476 strømleveranser sammenlignet med utgangen av andre kvartal 2018.

– Vi opplever fortsatt noen problemer i etableringsprosessen som følge av implementeringen av Elhub, og gitt dette er vi fornøyd med den organiske veksten. Consumer-segmentet viser en positiv trend og Business-segmentet varierer naturlig med oppstart og avgang fra anbudskunder, sier Rolf Barmen, administrerende direktør i Fjordkraft.

Antall mobilabonnenter økte med 9.446 i andre kvartal 2019, og ved utgangen av kvartalet hadde konsernet 81.094 mobilabonnenter.

– Vi er veldig godt fornøyd med å ha passert 80.000 mobilkunder. Det befester vår posisjon som landets største mobilleverandør uten eget nett, sier Barmen.

Fjordkraft fortsetter veksten i andre kvartal.