Fjordkraft blir hovedsponsor for norsk ishockey

Like før seriestart er det klart at Fjordkraft blir ligasponsor for norsk ishockeys øverste divisjon på herresiden. Avtalen strekker seg over tre år, og varer ut 2022/23-sesongen.

Fjordkraft-ligaen starter 3. oktober. Foto: Oddmund Sola/Stavanger Oilers Facebook-side.

Vi er utrolig stolte og enormt glade over at Fjordkraft vil være ny ligasponsor for Eliteserien. Fjordkraft er en stor og viktig aktør i markedet, og vi setter stor pris på at de nå vil være med på å bygge norsk ishockey videre, sier Tage Pettersen, president i Norges Ishockeyforbund (NIHF).

Det er mye spennende på gang i norsk ishockey for tiden, med inngåelse av en tiårig TV-avtale og bygging av nye, moderne anlegg. Den utviklingen ønsker Fjordkraft å være en del av, sier Stian Madsen, sponsorsjef i Fjordkraft.

Fjordkraft-ligaen vil gi selskapet bred eksponering på TV, drakter og arenaer, og mulighet til å tilby billett-rabatter til rundt 1,8 millioner mennesker med Fjordkraft i stikkontakten.

Å få Fjordkraft inn som ligasponsor viser oss at ishockeyens omdømme og merkevare står sterkt. Sammen med klubbene skal vi gjøre Fjordkraft-ligaen til et fantastisk produkt, både for publikum, TV-seere, spillere og sponsorer, avslutter Pettersen.

Fjordkraft går også inn i sin tredje sesong som hovedsponsor for Stavanger Oilers.

Vi har samarbeidet med Stavanger Oilers siden 2018 og hatt stort utbytte av det, både når det gjelder synlighet og tilstedeværelse i privatmarkedet og nettverksbygging i bedriftsmarkedet. Nå tar vi med oss de gode erfaringene fra Oilers inn i rollen som ligasponsor, sier sponsorsjef Madsen i Fjordkraft.

Enda et godt Fjordkraft-kvartal20.8.2020 07:00:00 CESTPressemelding

Fjordkraft Holding ASA (Fjordkraft) fikk et justert driftsresultat på 124 (98) MNOK i 2. kvartal 2020. Det er en økning på 26 prosent fra samme periode foregående år. Underliggende netto driftsinntekter i 2. kvartal steg med 15 prosent til 314 MNOK, opp fra 274 MNOK i 2019. Konkurransetilsynet har godkjent oppkjøpet av Gudbrandsdal Energi AS og Eidsiva Marked AS. Når transaksjonen sluttføres i september blir Fjordkraft-konsernet Norges største aktør i sluttbrukermarkedet for strøm.