Fjord Line tilbyr hurtigtesting i Kristiansand

Fjord Line sørger nå for at reisende som mangler koronasertifikat, får anledning til å foreta en hurtigtest i havnen i Kristiansand på avreisedagen.

Kravet om at reisende som ikke er fullvaksinert, eller har gjennomgått COVID-19 de siste 12 månedene, må fremvise fersk negativ koronatest, har ført til mye ekstra bry for reisende til Danmark. Det har vært, og er, mye usikkerhet rundt hvilke regler som gjelder og hvilke krav som stilles til den enkelte reisende. Det er bakgrunnen for Fjord Line nå kommer med et tilbud om hurtigtest på terminalen.

- Hurtigtestene som kreves på bakgrunn av privat reise er svært kostbare og det oppleves for mange vanskelig å finne ut av hvor de kan gjennomføres. Derfor har vi valgt å opprette en midlertidig teststasjon i tilknytning til terminalen i Kristiansand. Vårt mål er å hjelpe våre passasjerer med å få en mest mulig sømløs reise.

Det sier konsernsjef i Fjord Line, Brian Thorsted Hansen.

Tilbudet i Kristiansand vil være på plass fra fredag ettermiddag 16. juli. I tillegg til teststasjonen i Kristiansand, oppretter Fjord Line et liknende tilbud i tilknytning til terminalen i Hirtshals.

- Vi forventer at tilbudet vil være tilgjengelig tidlig neste uke og er ment for passasjerer som av ulike årsaker ikke har fått gjennomført test før avreise. Dette blir da også et tilbud til våre passasjerer som ankommer Danmark fra Bergen, Stavanger og Langesund, sier Thorsted Hansen.

Prisen for en hurtigtest vil være 199 NOK i Kristiansand, og testen kan legges til som et tilleggsprodukt når man bestiller reisen. Testsenteret er åpent i forbindelse med begge avgangene til Fjord FSTR fra Kristiansand. Fredag forventer vi at senteret vil være åpent i forbindelse med 13.30 avgangen.

Reisende på morgenavgangen kan benytte seg av tilbudet fra klokken 04.45 til 06.45 og passasjerer som skal med ettermiddagsavgangen kan gjennomføre testen mellom klokken 10.30 og 13.30. Vi ber gjestene være oppmerksomme på at det ikke vil være mulig å bestille tid til test. Derfor må de beregne god tid da det kan oppstå køer.

Pressekontakt:
Brian Thorsted Hansen – CEO

Fjord Line ble grunnlagt i 1993 og er i dag Norges nest største fergerederi innen internasjonal passasjer- og godstrafikk mellom Norge, Sverige og Danmark med en markedsandel på 21 prosent. Selskapet har fire skip, opererer på fem fergeruter, sysselsetter rundt 700 årsverk og transporterer årlig mer enn 1,4 millioner passasjerer. I tillegg til passasjertrafikk, tilbyr selskapet også frakt av nyttekjøretøy og gods. Informasjonen gjelder for selskapet før koronapandemien.