Fjord FSTR til Kristiansand fredag 7. mai

Fjord Line planlegger å kunne vise frem katamaranen Fjord FSTR i Kristiansand fredag.

Grunnet dårlige værprognoser, valgte kapteinen på Fjord FSTR å utsette den planlagte prøveturen med Fjord FSTR til Kristiansand tirsdag 4. mai. Dette fordi forholdene ville gjøre turen lite hensiktsmessig for testing av systemer og kaianlegg.

Skipet får besøk av danske sjøfartsmyndigheter i Hirtshals torsdag 6. mai og blir således liggende til kai. Vi planlegger å seile over Skagerrak fredag morgen 7. mai, for testkjøring og tilpasninger. Vel fremme på Sørlandet blir det anledning for interesserte til å se det nye skipet. På kaien vil Fjord Lines konsernsjef Brian Thorsted Hansen og havnedirektør i Kristiansand, Halvard Aglen, være tilgjengelige for spørsmål. Tidspunkt for ankomst vil bli annonsert torsdag.

Vi gjør oppmerksom på at smittevernreglene dessverre ikke tillater besøk om bord i denne omgang.

Kontaktperson i Kristiansand er terminalsjef Fredrik Langfeldt. Meld eventuell interesse til: fredrik.langfeldt@fjordline.com - +47 416 87 649

Brian Thorsted Hansen - CEO

Fjord Line ble grunnlagt i 1993 og er i dag Norges nest største fergerederi innen internasjonal passasjer- og godstrafikk mellom Norge, Sverige og Danmark med en markedsandel på 21 prosent. Selskapet har fire skip, opererer på fem fergeruter, sysselsetter rundt 700 årsverk og transporterer årlig mer enn 1,4 millioner passasjerer. I tillegg til passasjertrafikk, tilbyr selskapet også frakt av nyttekjøretøy og gods. Informasjonen gjelder for selskapet før koronapandemien.