Hjemmelegene

Firedoblet omsetningen under pandemien

Hjemmelegenes omsetning for 2020 viste en firedobling sammenlignet med 2019. Allerede i juli passert de fjorårets omsetning. Nå henter de erfarne Just Bing Ebbesen som styremedlem, og forbereder en emisjon på 50 millioner.
– Det siste året gikk vi fra 4 til 11 ansatte, og nå har vi rundet 100 helsepersonell på plattformen. Foto: Hjemmelegene

Daglig leder i Hjemmelegene Nicolai Skarsgård forteller at året har vært hektisk, men at han først og fremst er fornøyd med å bidra til å vise hvordan det offentlige og det private helsevesen kan jobbe sammen.

– Jeg identifiserer meg først og fremst som lege, og det vil alltid være viktigst for meg å kunne bidra inn i samfunnets behov for helsetjenester på en best mulig måte. Under pandemien mener jeg det private helsevesen har vist hvordan vi kan fungere som en del av en større helhet.

Skarsgård har fylt på med folk, og viser til flere nye tjenester og tilbud som forklaring til veksten.

– Det siste året gikk vi fra 4 til 11 ansatte, og nå har vi rundet 100 helsepersonell på plattformen. Det er ikke lenger bare leger, men sykepleiere, fysioterapeuter og helsefagarbeidere som jobber i Hjemmelegene. Vi bygger en helhetlig helsetjeneste som kan hjelpe folk hjemme og på jobben, uansett hva de trenger hjelp med. Det har gitt formidabel vekst.

Skal hente 50MNOK – styrker styret

Hjemmelegene kan vise til en firedobling i omsetning i 2020 sammenlignet med 2019, og nå sikter de mot 40MNOK i år. Skarsgård sier de har lønnsomhet i den underliggende driften, og søker kapital til veksten videre

– Vi skal hente 50 millioner, for å ta neste steg på vår reise. Nå har vi bevist potensialet som ligger i vår plattform og teknologi gjennom både vekst og lønnsomhet, og med større kapital kan vi satse større fremover. Vi planlegger både nye vertikaler og økt satsning innen bedriftsmarkedet, sier Skarsgård.

Nå henter Hjemmelegene inn Just Bing Ebbesen som styremedlem. Han har tung kompetanse innen medisin og helsevesen, og sitter i dag som prosjektdirektør for Nye OUS. Han er spesialist i indremedisin, og var administrerende direktør for Sykehuset Østfold fra 2009 -2018. Styreleder i Hjemmelegene, Raman Bhatnagar, er svært fornøyd med rekrutteringen.

– Grunnet sterk vekst og modning av selskapet, ser vi nå viktigheten av å styrke styret i Hjemmelegene ytterligere. Just har lang fartstid innen Helse-Norge og har jobbet mye med offentlig-privat samarbeid. Dette blir et viktig område også for Hjemmelegene i tiden fremover. Jeg ser frem til å få ham ombord og på reisen videre, sier Bhatnagar.

Just Bing Ebbesen sier Helsevesenet står over store utfordringer, og understreker at det er nødvendig med nytenkning i helsevesenet.

– Norge har ikke råd eller plass til å ha alle på sykehus og sykehjem fremover. Vi må utvikle nye tjenester og ny teknologi som muliggjør at folk kan få hjelpen de trenger, og bo lenger hjemme. Folk flest forventer også at helsevesenet henger med i tiden, og møter dem på deres vilkår. Hjemmelegene er et konkret eksempel på den nytenkningen som trengs fremover, sier Just Bing Ebbesen.

Bilder

Daglig leder Nicolai Skarsgård (t.v) og Styreleder Raman Bhatnagar.

Om Hjemmelegene