Fire nye Beck-filmer får premiere på C More og TV 2 Sumo

Beck med Kristofer Hivju og Peter Haber kommer snart tilbake. Om kort tid starter innspillingene av fire nye Beck-filmer som får premiere på C More og TV 2 Sumo til høsten.

I februar begynner innspillingene av den 39. Beck-filmen i rekken og når innspillingene blir klare i sommer, vil totalt 42 filmer være produsert med Peter Haber i hovedrollen som Martin Beck.

De nye filmene er en fortsettelse på hvor vi slapp Beck-gruppen sist. Martin Beck (Peter Haber) er en høyt verdsatt sjef og Alexandra Beijer (Jennie Silfverhjelm) leder arbeidsgruppen med Steinar Hovland (Kristofer Hivju), Oskar Bergman (Måns Nathanaelson), Ayda Cetin (Elmira Arikan) og Jenny Bodén (Anna Asp). Det blir også gjensyn med Grannen (Ingvar Hirdwall) og Martins datter (Rebecka Hemse).

Den første av de nye Beck-filmene forventes å ha premiere på C More og TV 2 Sumo høsten 2020. Filmene vil senere også vises på TV 2.

Beck-filmene bygger på karakterer fra Maj Sjöwall og Per Wahlöös krimroman om Martin Beck. Filmene er produsert av Tomas Michaelsson i Filmlance, som er en del av Endemol Shine Group. Regi har Pontus Klänge og Lisa Ohlin. Johan Bogaeus, Veronica Zacco, Fredrik Agetoft og Stefan Thunberg står for manus. Beck er en samproduksjon mellom C More, TV4, og den tyske tv-kanalen ZDF. Beck distribueres av Endemol Shine.

Nina EnghPR- og medierådgiver

Bloggerne, Funkyfam, God morgen Norge, God kveld Norge, barne-tv, Premier League, utenlandske serier, barne-tv og C More-innhold.

916 05 816nina.engh@tv2.no

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.