Finskt välfärdsområde väljer Aino

Ytterligare ett finskt välfärdsområde har valt Ainos SaaS-lösning.
Avtalet omfattar totalt cirka 7 400 medarbetare. Implementering beräknas ske i slutet av första kvartalet 2023.

”Vi är väldigt glada över det stora förtroendet för Aino och ser fram emot att skapa mervärde och bidra till ökad medarbetarhållbarhet inom den offentliga sektorn”, säger Jyrki Eklund, VD Aino Health.

Aino’s SaaS-lösning stödjer chefer med interna hälsorelaterade processer och frånvarohantering.
Aino erbjuder också rapporterings- och analysverktyg för att följa viktiga mätvärden relaterade till företagets hälsohantering. Målet med lösningen är att digitalisera arbetsförmågeprocesser och öka medarbetarnas välbefinnande.

Jyrki Eklund
VD, Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certifiedadviser
Erik Penser Bank
För mer information: https://investors.ainohealth.com/certified-adviser/

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av Software as a Service-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system av SaaS-plattformar och tjänster minskar sjukfrånvaro, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och medarbetarengagemang genom att göra hälsa och välbefinnande till en integrerad del av det dagliga arbetet. För mer information besök ainohealth.com.

Bogdan Viher of HYCU® Receives Prominent 2023 CRN Channel Chief Recognition6.2.2023 18:00:00 CET | Press release

Channel Industry Veteran Driving Value of Purpose-Built Data Protection and DR Solutions for Multi-Cloud and SaaS Environments with Partners Highlight Industry Recognition Boston, Massachusetts, Feb. 06, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- HYCU, Inc., the world’s fastest-growing multi-cloud data protection as a service company, announced today that CRN, a brand of The Channel Company, has named Bogdan Viher, Head of Global Channels, at HYCU, Inc. to its 2023 Channel Chiefs list. CRN’s annual Channel Chiefs project identifies top IT channel vendor executives who continually demonstrate expertise, influence, and innovation in channel leadership. A panel of CRN editors selected the honorees for their channel dedication, industry stature, and accomplishments as channel advocates. The 2023 Channel Chiefs are influential leaders who continue to shape the IT channel with innovative strategies, programs, and partnerships. “To be a visionary, working with like-minded and forward-thinking partners, require

Mendus AB: Mendus tillkännager begäran från Negma Group om konvertering av konvertibla skuldebrev6.2.2023 18:00:00 CET | Pressemelding

Mendus AB (“Mendus” publ; IMMU.ST), ett bioläkemedelsföretag fokuserat på immunterapier mot tumöråterfall, tillkännager idag att Negma Group (”Negma”) genom meddelande till Mendus har begärt konvertering av konvertibla skuldebrev som utfärdats till Negma i enlighet med det finansieringsavtal som Mendus tillkännagivit genom pressmeddelanden den 26 augusti och 26 oktober 2022. Negma har begärt konvertering av 22 konvertibla skuldebrev som emitterades den 3 januari 2023, motsvarande 550 000 kronor av det konvertibla lånet som uppgår till totalt 13 400 000 kronor, till 249 999 aktier. Efter registrering hos Bolagsverket kommer Mendus totala aktiekapital att uppgå till 9 988 627,45 kronor och det totala antalet aktier och röster kommer att uppgå till 199 772 549. Konverteringspriset per aktie är 2,20 kronor, motsvarande 92% av det lägsta dagliga volymvägda genomsnittliga aktiekursen (VWAP) under de 10 på varandra följande handelsdagarna före konverteringsbegäran från Negma. För ytterligare