FINN.no er best likt blant forbrukerne

FINN mottok i dag den gledelige nyheten om at vi har gått til topps i Norsk kundebarometer for tredje gang. - At det er forbrukerne som stemmer oss frem, er ekstra hyggelig for alle i FINN, uttaler CEO i FINN Christian Printzell Halvorsen.

Forskningsprosjektet ved Handelshøyskolen BI har igjen målt norske forbrukeres kundetilfredshet og lojalitet. I år var 150 bedrifter under vurdering, og brukerne av FINN har gitt svært gode skussmål.

Vil forsette å forbedre oss

– At vi er årets vinner i Norsk kundebarometer tar vi som en bekreftelse på at vi gjør noe rett. Vi lytter til kundene og skal fortsette å utvikle oss videre. Det er viktig at vi ikke soler oss i glansen, sier Printzell Halvorsen i FINN.

Kundebarometeret gir fasiten på hvilke virksomheter som har håndtert krevende omstendigheter bedre enn andre og levert best service under pandemien. Den sier oss også noe om hvordan den hurtige digitaliseringen av tjenester og næringsliv har påvirket oss som kunder.

- I FINN jobber vi daglig med å forbedre markedsplassene våre slik at de blir enda tryggere, mer brukervennlige og imøtekommer kundenes behov. I vår har vi for eksempel lansert Smidig bilhandel, der du kan selge eller kjøpe bil og unnagjøre alt papirarbeidet digitalt på et kvarter, forteller Printzell Halvorsen.

Stort behov under pandemien

FINNs CEO kan også fortelle at det på markedsplassen Torget har vært en enorm økning av kjøp og salg under pandemien. Med rundt 30 millioner ukentlige besøk på FINN nå i 2021, står Torget for omkring en tredjedel av disse.

- Det er tydelig at FINN har dekket et behov under pandemien, noe som inspirerer oss til å gjøre markedsplassene enda bedre. Denne seieren er en skikkelig boost for de dyktige folka i FINN. Vi har bevist at vi kan yte godt og drive produktutvikling selv under helt andre forhold enn tidligere, avslutter Printzell Halvorsen.

Denne undersøkelsen har blitt gjennomført i over 20 år og dette er tredje gang FINN går av med seieren. I år var det 150 bedrifter som ble målt på  parameterne kundetilfredshet og lojalitet, og hele 15 000 vurderinger har blitt gjort fordelt på 4670 husstander.

*Undersøkelsen ble gjennomført av Norstat og intervjuperioden var 27. januar – 29. mars 2021.

*De som har vurdert Finn.no er kunder som har solgt noe på deres plattform de siste 12 månedene og har betalt for tjenesten.

Christian Printzell Halvorsen, CEO i FINN.no.