Finaleseier til ponnirytter Mikkel Fredin Nilsen: - Det største jeg har gjort

Gjennom sesongen 2021 har flere av landets beste ponniryttere i sprangridning konkurrert i Mariero Pony Trophy, en cup på høyeste nivå i Norge. Søndag var det finale – og da gikk 15 år gamle Mikkel Fredin Nilsen fra Bamble av med seieren. – Dette er det største jeg har gjort, fastslo den talentfulle rytteren.
Foto: Kristian Strøm

På Melsom utenfor Tønsberg deltok Mikkel i tre klasser totalt med sin ponni Attyrory Warrior – og han vant dem alle. Dermed ble det også klart at rytteren, som rir for Kragerø Rideklubb, vant hele cupen sammenlagt. I denne cupen ligger hinderhøyden ligger på 1,25 – 1,30 m hvilket tilsvarer EM-nivå.

-Det har vært veldig bra baner gjennom denne cupen, og ponnien min har hoppet så bra – vi bommet litt i aller siste runde på et hinder, men ellers har det vært helt fantastisk, fastslo Mikkel.

Warrior har vært Mikkels makker i ponniklassene dette året, og de har på kort tid rukket mye. De to var en del av det norske ponnilaget som tok en historisk EM-bronse i sommer, de har deltatt med gode resulter i ponniens World Cup-serie og er kvalifisert til finalen i Belgia i romjulen. Men selv om Mikkel og Warrior har vært flinke sammen før, er Mikkel ekstra fornøyd med denne helgen på Melsom.

-Jeg føler at denne helgen har ting virkelig kommet på plass, det har fungert så veldig bra.

Finaleseieren betyr mye for Mikkel.

-Jeg har aldri gjort noe så store greier i hele mitt liv, så dette var helt nydelig!

Solveig Fotland NewermannLandslagsleder ponni

Tel:92065997