Fest på verdens vakreste fotballbane

Altibox, TV2 og Lofotkraft Bredbånd gir publikum muligheten til å spille kamp sammen med gamle PL-helter som Paul Scholes og John Arne Riise.

Fotballbanen i Henningsvær skal benyttes til en spektakulær jubileumskamp med gamle PL-helter. Altibox og TV 2 vil invitere noen av seerne til å bli med på kampen. (Foto: John O'Nolan)

Paul Scholes, John Arne Riise og Brede Hangeland er bare noen av stjernene som inntar Lofoten siste helgen i april. Bakgrunnen for stjerneinnrykket er at TV 2 skal flytte sine Premier League-sendinger til Lofoten Kulturhus 25. og 26. april.

I samarbeid med Altibox og Lofotkraft Bredbånd markerer TV 2 at kanalen har sendt Premier League i 10 sammenhengende år. Det vil blant annet bli spilt en stjernekamp på den ikoniske hjemmebanen til Henningsvær Idrettslag 26. april.

- 10 år med Premier League på TV 2 har gitt oss en rekke uforglemmelige øyeblikk. Da passer det perfekt å markere det hele med et spektakulært event fra Lofoten og verdens vakreste fotballbane i Henningsvær, sier sportsredaktør i TV 2 Vegard Jansen Hagen.

Sendingene fra kulturhuset vil være åpne for publikum. Foruten kampsendingene og stjernekampen i Henningsvær, blir det fotballaktiviteter på torget i Svolvær lørdag den 25. april.

- Som stolt sponsor av Premier League-sendingene gleder vi oss veldig til stjernespekket jubileumskamp og studiosendinger i Lofoten. Tenk når Scholes vandrer over torget i Svolvær og både store og små får møte sine fotballhelter i verdens minste storby - det blir stas det, sier merkevaresjef i Altibox Vibecke Utengen.

- Lidenskapen for engelsk fotball handler om supporterne. Derfor føles det veldig riktig å feire 10-årsjubileet med så mange supportere som mulig. Fra Arctic Race vet vi at nordlendingene er i særklasse når det gjelder å lage liv rundt sportsarrangement og TV-sendinger. Vi satser på at denne herlige galskapen vil danne en magisk ramme rundt Premier League-weekenden i Lofoten i april, sier Hagen.

I forbindelse med eventet inviterer TV 2 og Altibox seerne til å dele sine beste Premier League-minner. To vinnere får en drømmetur til Lofoten med plass på lagoppstillingen i jubileumskampen.

Kontaktinfo i Altibox:
Merkevaresjef Vibecke Utengen, mob 936 61 006
Senior markedsrådgiver Helene Tendenes Matre, mob 934 88 428

Kontaktinfo i TV 2:
Sportsredaktør, TV 2: Vegard Jansen Hagen, mob 959 21 888
Fotballsjef, TV 2: Eystein Thue, mob 950 36 682
Pressesjef, TV 2: Jan-Petter Dahl, mob 928 60363

Altibox er et datterselskap i Lyse-konsernet og har levert internett-, tv- og telefonitjenester over fiber siden 2002. Altibox har i dag om lag 220 ansatte og har hovedkontor i Stavanger. 36 norske og danske lokale og regionale fiberselskaper leverer tjenester fra merkevaren Altibox. Altibox-partnerskapet har til sammen over 600 000 aktive kunder og er Norges største leverandør av fiberbredbånd. Altibox har ifølge EPSI de mest fornøyde bredbåndskundene i Norge for tiende år på rad. Altibox er også bransjevinner i Norsk Kundebarometer innenfor både TV- og bredbåndsleverandører.