Fersk og fruktig debutlåt fra JOP

Med en leken personlighet og fler quirky skills enn folk flest, er nederlandske JOP den sprudlende nye artisten vi alle ikke visste at vi ventet på. Nå slipper han sin debutlåt «Fuego».

Med mål om å lage en tidløs sommer smash, tok JOP med seg noen klassekamerater aka banger boys fra LIMPI til nærmeste park en tidlig vårdag i fjor. Der slang de seg ned på en benk med solen i fjeset, et par 6-pack, godt humør og gitar. Viben var det første som satt og det som ble grunnmuren til låten nå døpt «Fuego».

Den latinskinspirerte basslinjen på «Fuego» byr på høyt energinivå og refrenget er så catchy at det raskt fester seg i minnet. JOP er leken når det kommer til tekst, og får oss til å lengte etter varmere dager.

Det ryktes også om at Jop har et skjult talent når det kommer til kakebaking, så da lurer vi selvfølgelig på hvordan en «Fuego»-kake ville ha smakt. Svaret på det spørsmålet er ifølge Jop selv «rik, fersk og fruktig».

«Fuego» er ute på alle plattformer fredag 14. mai.

Det første som fanger oppmerksomheten din når du hilser på JOP er det latterlig glade og boblende humøret hans. En kreativ glad laks som er seg selv fullt ut. Han har nederlandske røtter, men har bodd mesteparten av livet sitt i naturskjønne Gausdal. Musikkinteressen kom i tidlig da han begynte å spre potter og panner utover kjøkkengulvet for å lage trommesett i en alder av 4 år. Siden da har musikk hatt en naturlig plass i livet hans, det har blant annet blitt bygget studio i hjemmet og han har studert på musikkhøyskolen LIMPI.

Foto: Alvin Santos
Foto: Alvin Santos