Februarnyheter på IKEA

Velkommen nytt år. Vi er klare for en ny start- en ny hverdag. Ingen vet helt hvordan det nye året eller hverdagen blir, men med nytt år kommer nye muligheter.

Dagene er fortsatt kalde og mørke, men energien og gleden for våren er allerede i full blomst. Februarnyhetene på IKEA er en hyllest til våren. En lysere og friskere fargepalett, nærhet til naturen og lysere dager.

Rene linjer og naturlige materialer. Bjørk, bambus og rotting er stikkord for sesongen. Velkommen lysere tider.

Etter 70 år med suksess, blar IKEA om til et nytt kapittel7.12.2020 13:00:00 CETPressemelding

IKEA-katalogen har en fenomenal 70-årig historie. Gjennom årene har den blitt en ikonisk og kjær publikasjon, og den har vært en viktig suksessfaktor for at IKEA har kunnet nå og inspirere de mange menneskene over hele verden, med hjeminnredningsløsninger og -produkter. Men tidene forandrer seg. I løpet av de siste årene har IKEA blitt mer digital og tilgjengelig, og tatt til seg nye måter å få kontakt og samhandle med flere mennesker på. Kundenes behov og bruk av media har endret seg, og katalogen har vært mindre i bruk. Derfor har Inter IKEA Systems B.V., den verdensomspennende IKEA-franchisegiveren, bestemt seg for å ta en emosjonell, men rasjonell beslutning om å bla om til et nytt kapittel og ta farvel med IKEA katalogen – og se mot fremtiden med spenning.

Solide resultater i et år hvor hjemmet har vært viktigere enn noensinne20.11.2020 13:03:08 CETPressemelding

IKEA Norge annonserte i dag et sterkt resultat for regnskapsåret 2020 (1. september 2019 – 31. august 2020). 5.3% vekst sammenlignet med fjoråret, og et driftsresultat på 445 mNOK, til tross for økonomiske og samfunnsmessige utfordringer skapt av Korona-pandemien. Dette er andre året på rad at IKEA leverer gode resultater, og det tyder på at endringen selskapet begynte på i 2018, for å bli mer tilgjengelig, mer bærekraftig og rimeligere, er den riktige veien å gå.

IKEA introduserer en plantebolle for kjøttelskere – et mer bærekraftig alternativ til den ikoniske IKEA-kjøttbollen9.10.2020 16:30:44 CESTPressemelding

Plantebollen som har betraktelig lavere klimaavtrykk enn kjøttbollen, har blitt laget med ett hovedformål – å gjenskape kjøttbollen uten kjøtt. Med ingredienser som erteprotein, havre, epler og poteter har vi arbeidet hardt for å gjenskape dette kjente, klassiske IKEA-produktet for å tilby et mer bærekraftig alternativ til de mange kjøttbolleelskerne, uten å gå på kompromiss med smaken eller teksturen.