Faugstad og Tjentland fra Klepp Bueskyttere til EM Skive i Antalya den kommende uken

To skyttere fra samme klubb, Klepp Bueskyttere skal den kommende uken representere Norge i EM Skive som avholdes i Antalya, Tyrkia fra 31.05-06.06.2021. Anders Faugstad og Oddmund Tjentland skal begge skyte i klassen Compound Herrer.

Faugstad som kommer rett fra World Cup og treningsuke i Lausanne, Sveits, og Tjentland ankom Antalya igår. På mandag starter offisiell trening, og innledende runder skytes på tirsdag.

Faugstad har allerede fått to internasjonale konkurranser siden pandemiåret 2020, Tjentland reiser nå på sin første representasjonsoppgave siden 2019.

Vi ønsker begge skytterne lykke til med de siste forberedelsene og skytingen i konkurransen!

Sølv til Anders Faugstad i Lockdown Knockout på nasjonaldagen18.5.2020 11:20:14 CEST | Pressemelding

Faugstad ble plukket ut av det internasjonale bueskytterforbundet, World Archery, til å delta i deres nye konkurranseform nå i coronasituasjonen. 20 åringen fra Klepp har skutt over gjennomsnittet gjennom hele konkurransen. Først vinner han innledende med 596 og videre vinner han finalene med 148 i kvartfinalen og 149 i semifinalen mot «Mr. Perfect», Mike Schloesser. - Anders har virkelig lagt seg i hardtrening selv om alle mesterskap og konkurranser er blitt avlyst eller flyttet på ubestemt tid, sier Jan Roger Skyttesæter. Dette er imponerende.