Statens vegvesen

Fare for at is faller ned i vegbanen

Del

Etter en lang kald periode i hele Rogaland kommer nå mildværet.

Mildvær etter vinter skaper utfordringer langs veien. Foto: Helge Nordtveit, Statens vegvesen
Mildvær etter vinter skaper utfordringer langs veien. Foto: Helge Nordtveit, Statens vegvesen

I denne forbindelse ser vi at is som har bygd seg opp i skjæringer og fjellskrenter langs vegene våre begynner å slippe taket.

Våre entreprenører har stor oppmerksomhet på dette, og prøver å få rensket de verste plassene.

Det er viktig at publikum utviser varsomhet og ikke oppholder seg unødvendig i områder med mye is i skjæringer.

Informer barn om faren ved å oppholde seg i nærheten av issvuller som kan komme ned.

Selv om det arbeides med å begrense nedfall så klarer vi ikke å være overalt.

Nøkkelord

Kontakter

Vegtrafikksentralene

Pressenummer til Vegvesenets vegtrafikksentraler fylkesvis:
* Oslo, Viken og Innlandet: 23237860, * Nordland, Troms og Finnmark: 75113821, * Trøndelag og Møre og Romsdal: 72474588, * Vestland: 55577464, * Rogaland: 55577465 og * Agder, Vestfold og Telemark: 35572730

Bilder

Mildvær etter vinter skaper utfordringer langs veien. Foto: Helge Nordtveit, Statens vegvesen
Mildvær etter vinter skaper utfordringer langs veien. Foto: Helge Nordtveit, Statens vegvesen
Last ned bilde

Om Statens vegvesen

Statens vegvesen
Statens vegvesen
Postboks 1010 Nordre Ål
2605 Lillehammer

22 07 30 00http://www.vegvesen.no

Statens vegvesen arbeider for å skape et smart og sammenhengende transportsystem på vei for hele Norge. Det skal være enkelt å reise og transportere varer – på sikre veier tilpasset framtidens behov.

Følg saker fra Statens vegvesen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Statens vegvesen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Statens vegvesen

E18/E39 Gartnerløkka - Kolsdalen er Sørlandets mest trafikkerte knutepunkt2.3.2021 18:25:47 CETKronikk

Dagens vegsystem på Gartnerløkka lider av følgefeil fra de tidligste tider. Mange kaller området en «gordisk knute» som fører til køer og forsinkelser. Vegsystemet er sårbart i en beredskapssituasjon og passer dårlig i en by. Det har også dårlige forhold for gående og syklende. Ikke er det miljøvennlig, ei heller samfunnsøkonomisk. For hvert år med økende trafikk blir dagens vegsystem dårligere og dårligere. Derfor må Gartnerløkka - Kolsdalen bygges nå. Uavhengig av Ytre ringveg Prosjektet E18/E39 Gartnerløkka - Kolsdalen er planlagt og regulert parallelt med tilgrensede arealer og aktiviteter som ferjehavn, jernbanestasjon, bussterminal, byutvikling på arealer til Bane NOR (Quadrum), ny Havnegate og Vestre Strandgate som sentral kollektivgate. Statens vegvesen har planlagt både prosjektet Gartnerløkka - Kolsdalen og prosjektet Ytre ringveg rundt Kristiansand. Nye Veier AS har fått oppdraget med å regulere og bygge Ytre ringveg. Den er et landevegsprosjekt med stor andel tunnel, mens G

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom