Fantorangens verden - Ny NRK-serie for de minste

Denne sommeren er Fantorangen tilbake på NRK. I «Fantorangens verden - Fantus flytter inn» får Fantorangen en helt spesiell pakke på døra.
Det byr på utfordringer når Fantorangen får et nytt familiemedlem levert på døra. Foto: Karl Pedersen/NRK

En dag står det plutselig et egg med en baby utenfor døra til hulen til Pivi og Fantorangen. Babyen viser seg å hete Fantus, kjent fra NRK Super-serien «Minibarna». Hva skal de gjøre? Pivi og Fantorangen tar Fantus til seg og steller med sitt nye søsken etter beste evne, men det er ikke bare lett.

12 helt nye episoder ser vi hvordan Pivi og Fantorangen løser praktiske utfordringer som tannpuss, bleieskift og det å få en baby til å sove, og de må kjenne på helt nye følelser som dukker opp i kroppen.

Serien er laget for tre- til femåringer. Mange barn opplever i denne alderen å få et småsøsken og erfarer at det kan være ganske utfordrende å få en baby inn i huset.

Fantorangens verden - Fantus flytter inn

• Norsk underholdningsserie for barn i 12 episoder
  • Premiere i NRK TV og NRK Super 17. juli
  • Produsert av NRK Super (2020)