Fantastisk respons etter gårsdagens premiere på dokumentarserien født i feil kropp

Dokumentarserien født i feil kropp rørte det norske folk. Harry Benjamin ressurssenter (HBRS) som er pasientforening for denne gruppen har mottatt mengder av e-post og telefoner fra både kjente og ukjente. På sosiale medier er omtrent 99 % positive til dokumentarserien.

Daglig leder i HBRS Tone Maria Hansen er overveldet av den positive responsen. Hun har aldri opplevd så stor pågang av mennesker som ønsker å fortelle hvor sterkt og rørende, det var å se deltagerne i dokumentarserien. Det er en serie som blir med deg i ditt hjerte. For mange var det noe helt nytt at også barn og unge kan oppleve seg å være født i feil kropp og få behandling på OUS-Rikshospitalet.

Hansen håper at dokumentarserien kan åpne øynene på Norges befolkning og at det medfører større kunnskap og forståelse for denne sårbare minoriteten. Det å komme nær innpå mennesker, gjør noe med oss sier Hansen.

Det handler grunnleggende om det vi alle ønsker, å være den jeg er og kunne leve et godt liv. Hansen mener det ikke bare er en rørende dokumentar, men også en allmenngyldig dokumentar, fordi den tar opp det å oppleve å være annerledes og søken etter forståelse og nestekjærlighet. Det er det mange som kan kjenne seg igjen i.

Nå gleder vi oss til de neste episodene på TV2 avslutter Tone Maria Hansen.

.