Fana Sparebank lanserer gunstig bufferkonto

Vi lever i en urolig tid med stor usikkerhet rundt fremtidige levekostnader. Å ha en bufferkonto er en ekstra trygghet. Banken anbefaler alle, uansett livssituasjon, å ha en sparekonto til uforutsette utgifter. Derfor gjør Fana Sparebank det nå ekstra gunstig for sine kunder å spare opp en buffer, med hele 3,00 % rente.

Administrerende direktør Lisbet K. Nærø

Fana Sparebank tilbyr 3,00 % i sparerente på bufferkontoen fra første krone og opp til 100.000 kroner. Kontoen har ingen innskudds- eller uttaksbegrensninger.

Banken råder generelt sine kunder til å ha to til tre månedslønner oppspart til uforutsette utgifter. Adminidtrerende direktør Lisbet K. Nærø er glad for at banken lanserer bufferkonto, og setter fokus på dette produktet i en tid hvor det er ekstra viktig å ha oppsparte midler.

– Vi lever i en usikker verden. De fleste merker økte dagligvarepriser og strømpriser på kroppen. Det å ha litt penger i bakhånd har sjeldent vært mer aktuelt enn akkurat nå. Da er det godt å vite at vi gjør det vi kan for å hjelpe kundene våre til å ta gode økonomiske valg, sier Nærø.

Det ligger i sparebankens natur å gi våre kunder best tenkelige råd for å møte både hverdag og det som er uforutsigbart. Med ekstra gode vilkår på bufferkonto blir det nå mer attraktivt for våre kunder å sette midler til side. Fagansvarlig for spareområdet Cecilie Heldal er begeistret for å kunne lansere det nye produktet.

– Dette er en veldig god sparekonto, som gjør det enklere og kjekkere å spare seg opp en buffer. Det er fint at banken kan legge forholdene til rette og motivere i form av god rente, når kundene er flinke til å spare, sier Heldal.

Med bufferkontoen får kundene:

• Knallgod rente opp til 100.000 kr
  • Ingen innskudds- eller uttaksbegrensninger
  • Mulighet for fast månedlig overføring fra brukskonto
  • Bufferkonto er perfekt å koble til småsparing
  • Kun èn konto per kunde

Administrerende direktør Lisbet K. Nærø

De senere år har Fana Sparebank vært en aktiv bidragsyter til finansbyen Bergen, gjennom medvirkning til etableringen Brage Finans og Norne Securities. Fana Sparebank er aktiv i finansklyngen Finance Innovation, og bidrar til lokalmiljøet i Bergen med gavemidler til næringsliv, organisasjoner og ildsjeler.

Fana Sparebank utsteder Norges første Grønne ansvarlige lån20.11.2022 20:18:32 CET | Pressemelding

Fana Sparebank passerer en viktig milepæl i satsningen innen bærekraft og bidrag til å nå de fremtidige klimamålene. Med forankring i bankens rammeverk for Grønn finansiering har Fana Sparebank gjennomført en vellykket utstedelse av Norges første Grønne ansvarlige lån. Lånet på 200 millioner kroner ble ved lanseringen nær tre ganger overtegnet, og oppnådde en meget god pris for banken.

Fana Sparebank utsteder Norges første Grønne ansvarlige lån18.11.2022 14:29:05 CET | Pressemelding