Familiens hus til Møllendalsveien i Bergen

(Bergen, 14. juli 2021) Bergen kommune har inngått en tiårig leiekontrakt med Entra om 7400 kvadratmeter i Møllendalsvei 6-8 i forbindelse med etableringen av Familiens hus i Bergenhus og Årstad.

Ifølge Bergen kommune er Familiens hus tenkt som et sted hvor tjenester til barn og familie samles på ett sted. Det vil gjøre det enklere for brukerne ved at de henvender seg ett sted hvor de skal få et profesjonelt og helhetlig tilbud. I den anledning var det viktig å finne et lokale som er sentralt i Bergen, med enkel tilgang til kollektivtrafikk og med parkeringsmuligheter for besøkende.

Familiens hus vil samlokaliserte følgende tjenester i byområdet; barneverntjeneste, helsestasjon, helsestasjon for ungdom, skolehelsetjeneste, barne- og familiehjelpen og ergo/fysioterapitjenester til barn og unge.

– Det er gledelig at Bergen kommune velger å etablere Familiens hus i Møllendalsveien. Eiendommen gjennomgår for tiden en omfattende rehabilitering som skal være ferdigstilt mot slutten av 2022, slik at Familiens hus i Bergenhus og Årstad kan flytte inn i nyoppussede lokaler som vil være godt egnet for den samlokaliserte virksomheten, sier Sonja Horn – administrerende direktør i Entra ASA.

Eiendommen ligger sentralt og sentrumsnært til i Møllendalsveien i den sørvestlige siden av Store Lungegårdsvann. Både buss- og bybanestopp er i umiddelbar tilknytning til byggene. Det er også rikelig med parkeringsplasser både i garasjen i Møllendalsvei 6 og utenfor begge byggene. Det er felles sykkelparkering og utgang til felles balkong utenfor felles kantine.

Stein-Arne Tjore, kommunikasjonssjef i Entra, telefon: +47 915 39 846, e-post: stj@entra.no

Entra er et av Norges ledende selskaper innen forvaltning og utvikling av næringseiendommer. Entra eier og drifter over 90 bygg, med et samlet areal på omlag 1,5 millioner kvadratmeter, i Oslo og omegn, Bergen og Trondheim. Entra har en solid kundeportefølje med en høy andel offentlige leietagere. Selskapets forretningsstrategi er å være ledende på kundeopplevd kvalitet, levere lønnsom vekst og å være miljøledende i bransjen.