Fallulykke på Moelven Mjøsbruket AS

En mann ble skadet etter en fallulykke på Moelven Mjøsbruket AS mandag formiddag. Ulykken skjedde i forbindelse med renoveringsarbeid av en trelasttørke.

Den skadde ble fraktet til Ullevål sykehus med luftambulanse. Politi og Arbeidstilsynet har vært på stedet for å undersøke ulykken sammen med ledelsen på sagbruket.

Mannen som skadet seg er leid inn fra en underentreprenør av Ringsaker industriservice, som utfører renoveringsoppdraget hos Moelven Mjøsbruket AS. Fallulykken skjedde ved renovasjonsarbeid innvendig i bygget.

- Vi er alle sterkt preget av ulykken. Alle skal komme hel hjem fra jobb hos Moelven, og når en slik ulykke skjer påvirker det alle på arbeidsplassen. Nå avventer vi mer informasjon fra sykehus og rapporten fra gjennomgangen vår med politiet og Arbeidstilsynet, sier daglig leder ved Moelven Mjøsbruket AS, Sturla Westrum.

Ulykken vil nå bli gransket internt.

Hans Andreas BakkeDaglig leder Ringsaker Industriservice

Moelven Industrier ASA er et skandinavisk industrikonsern som produserer og leverer bærekraftige produkter og tjenester til byggebransjen. Konsernet omsetter årlig for rundt NOK 11 milliarder, og har ca. 3400 medarbeidere som hver dag jobber for å gi folk gode rom. Moelvens 37 produksjonsselskaper er fordelt på 46 produksjonssteder i Norge og Sverige, og er organisert i tre divisjoner: Timber, Wood og Byggsystemer.