Fagforbundet ansetter ny leder for forbundsadvokatene

Fagforbundet ansetter advokat Tina Storsletten Nordstrøm som ny leder av forbundets advokatvirksomhet. – Nordstrøm vil bidra til at vi gjennom rettsvesenet får gjennomslag for rettighetene til våre medlemmer og sikre flere et tryggere arbeidsliv, sier daglig leder i Fagforbundet, Lars Erik Flatø.
Ny leder av Fagforbundets advokatvirksomhet, Tina Storsletten Nordstrøm.

– Tilgangen til juridisk bistand relatert til medlemmenes arbeidsforhold er en viktig medlemsfordel i Fagforbundet. Derfor er det en glede å få Tina Storsletten Nordstrøm på plass som leder for våre forbundsadvokater, sier Flatø.

Nordstrøm kommer fra LO, der hun har vært advokat de siste syv årene. Der har hun ført flere arbeidsrettssaker, og det er verdt å nevne seieren i Høyesterett der hun førte et søksmål på vegne av en ung kvinnelig industrimekaniker som hadde opplevd seksuell trakassering fra to kunder. Dommen var en tydeliggjøring av arbeidsgivers ansvar for å forebygge og forhindre seksuell trakassering.

Fagforbundets advokatvirksomhet består i dag av fem advokater, to advokatfullmektige og tre administrative stillinger. Lederen vil også få faglig ansvar for forbundets 11 kompetansesentre rundt om i landet.

Ny leder av Fagforbundets advokatvirksomhet, Tina Storsletten Nordstrøm.