Extra lanserer singelkurv: Finn kjærligheten hos Extra!
- I dagens samfunn er det mange som benytter seg av sjekkeapper som Tinder og happn for å finne seg kjæreste. For noen fungerer dette helt utmerket, mens andre ønsker seg tilbake til tiden før appene tok over – da man møtte folk i mer naturlige settinger som for eksempel på butikken eller ute på byen, sier Christian Hoel, direktør i Extra.
Derfor lanserer Extra nå egne singelkurver i alle sine butikker. Singelkurven er en egen handlekurv som ved hjelp av fargen på handlekurven og et klistremerke på siden forteller at den handlende er singel.
- Nordmenn handler ca. tre ganger i uken, og matbutikken er blitt en naturlig møteplass i hverdagen. I Extra har vi over 2,5 millioner kunder i uken, og man møter på alle typer mennesker. Sjansen er derfor absolutt til stede for å finne sin fremtidige kjæreste mens man er på handletur.
Det var en kronikk på NRK Ytring av Lise Røsvik som fikk Coops lavpriskjede til å tenne på ideen om å lansere singelkurv. Røsvik etterlyste flere ekte møter mellom ekte mennesker, og skrev at når man er i butikken kommer personligheten vår frem.
-Kronikken spredde seg raskt i sosiale medier, og vi fikk flere henvendelser fra kunder som oppfordret oss til å komme med en egen singelkurv. Vi er eid av kundene våre, og begynte derfor straks å undersøke muligheten for å lansere singelkurv. I Danmark har de hatt slike kurver lenge, og det er flere som har møtt sin utkårede over frukt- eller middagsdisken. Nå håper vi at singelkurven kan senke terskelen for å komme i snakk med andre når man er i en Extra-butikk, sier Hoel.
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
Coop utbetaler rekordhøyt kjøpeutbytte til medlemmene22.1.2024 08:00:00 CET | Pressemelding
Coop-medlemmer har i disse dager fått utbetalt over 1,4 milliarder kroner i kjøpeutbytte. I tillegg har medlemmene fått kupong- og medlemskupprabatter som utgjør 1,4 milliarder kroner. Coop-medlemmene får dermed en rekordhøy samlet medlemsnytte på over 2,8 milliarder kroner for 2023.
Coop tar krafttak mot matsvinn3.1.2024 11:00:00 CET | Pressemelding
Coops dagligvarekjeder skal nå selge varer som har passert "best før"-dato til 70 % rabatt.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom