Eventyreren upåvirket av Corona, åpner sin 7. butikk på torsdag

Kniv med krok for å frakte kaffekjelen til bålet

Lars Monsen store satser på butikker selv, med høy kunnskap til ansatte om produktene og personlig service. Selger ikke bare varer, men deler også egne erfaringer med kundene. De har laget produkter som Lars kan garantere at vil fungere på korte og lange turen. Han har testet produktene i lang tid før de ble lansert.

Lars Monsen Shop selger ikke bare dunjakker og ulltrøyer med unik design og smarte funksjoner. De selger turutstyr som packraft, sekker, telt, turkjeler mm. Butikkene er spekket med utstyr som Lars selv bruker på sine ekspedisjoner.

Alle produkter har en Lars-faktor. Lars står selv bak produktutviklingen og lagt stor vekt på smarte funksjoner. Sokkene og boksershortsen har en hempe så de kan henges til tørk over bålet eller i trærne, Samekniven har flere funksjoner, kan brukes til å fyre opp bålet. Kniven har en krok på enden som gjør det enklere å løfte av kaffekjelen fra bålet.
«Hvert et produkt har en unik funksjon som er gjennomtenkt. Lars er utrolig kreativ og praktisk» sier Chris Løvold, som stolt viser frem produktene de har.

«Nå under Corona så har mange funnet veien ut i naturen, Det har vi virkelig merket. Turutstyret vårt har vært så etterspurt at vi solgte mere enn hva vi har klart å produsere. Det har dessverre vært utsolgt for en del utstyr og bekledning, men nå har vi fylt opp lageret, og forberedt til å møte etterspørselen, nå som det første snøfallet er kommet og julegavehandelen så smått har startet» sier Chris Løvold som er ansvarlig for butikkjeden.

Det er et bredt spekter i utvalget av turutstyr for både dagsturer og de lengre turene. Det er et fåtall som har hatt så mange døgn ute i naturen som Lars.

Han har fullført Iditarod tre ganger, parkasen hans reddet livet hans under en snøstorm på sjøisen, denne parkastypen har Lars fått laget og har fått navnet  «Iditarod Parkas»

Lars er kjent for en nøkternhet og anbefaler ingen å kjøpe noe de ikke trenger.
En Iditarod Parkas er for de som er mest ute i naturen og på de kaldeste dagene. Han har end Dunjakka som passer for de fleste forhold. Fordi den er vindtett holder det ofte med en ulltrøye under, alternativt med en genser, skjorte eller hoodie i tillegg. Det holder lenge med en slik dunjakke for folk flest på sine turer, sier Lars

Produktene har fått navn fra mange av stedene Lars har oppsøkt. Her vil du finne produkter med stedsnavn som Anárjohka, Svuku og Iditarod. Smarte detaljer, friske fargekombinasjoner og kvalitet er et kjennetegn på alle produkter. Produktbeskrivelsen på alle produktene har Lars selv laget, og de finner du både på samisk, tysk og canadisk.

Lars vil være til stede under butikkåpningen på torsdag i Trondheim ved Sirkus shopping

Chris Løvold
Lars Monsen Store

Kniv med krok for å frakte kaffekjelen til bålet
Kniv som tennstål
Hempe for å henge til tørk over bål eller i trær
Hempe for å henge til tørk over bål eller i trær
Stolt Lars i egen butikk
Lars beste venn
Ut på tur, aldri sur

Sirkus Shopping er et av Midt Norges største kjøpesenter ligger på kollektiv knutepunkt  i Trondheim øst ved innkjøringen til Trondheim sentrum. Kjøpesenteret har visjon "STORE OPPLEVELSER" som vi lever etter med å gi våre gjester en annerledes handelseopplevelse. Vi har mange event som skal være med å innfri denne visjonen.

Trondheim får 42 nye arbeidsplasser14.8.2020 13:22:43 CEST | Pressemelding