Eveline Karlsen lanserer smykkebrandet OVELA

Norges mest suksessfulle influenser, Eveline Karlsen investerer stort og satser på eget brand og nettbutikk i samarbeid med Story House Egmont.
–	På samme måte som jeg blir inspirert av makeup og dufter, er smykker også en måte jeg uttrykker meg på, sier Eveline Karlsen.
– På samme måte som jeg blir inspirert av makeup og dufter, er smykker også en måte jeg uttrykker meg på, sier Eveline Karlsen.

Med et overskudd på 13,8 millioner i 2021 er Eveline Karlsen Norges mest omsettende influenser. Nå bruker hun den opptjente kapitalen på å investere i OVELA, et nytt smykkebrand som skal selges gjennom egen nettbutikk.

–  Jeg har alltid drømt om å starte mitt eget brand, og har brukt lang tid på å finne det rette teamet og riktig samarbeidspartner. For meg var det viktig å finne et team som inspirerer og utfordrer meg, og at de fyller de kvalitetene jeg selv ikke har, slik at jeg kan fokusere på de tingene jeg er god på, nemlig å skape og utvikle.

Landet på Story House Egmont

Merkevaren skal drives av det nyopprettede selskapet The Brand, et samarbeid med Something by People som er en forretningsenhet i mediehuset Story House Egmont. Begge parter eier 50 % av selskapet, og nå er de klare for sin første lansering.

– Dette skal bli «Next level Girl Power» og et teamwork! Jeg er der jeg er i dag på grunn av alle de der ute som gir meg plass, støtte og utfordringer. Jeg er helt sikker på at fremtidens merkevarer er de som er tett på kundene sine, de som lytter og virkelig kjenner dem og deres behov. Vi må hele tiden teste nye ting og utfordre markedet, sier Eveline Karlsen.

En hyllest til felleskapet

Smykkebrandet OVELA er en hyllest til det felleskapet Eveline har fått med sine følgere. Lidenskap er en fellesnevner hos teamet fra Story House Egmont og Eveline Karlsen.

–  Vi er et tett team med sterke kvinner som jobber sammen, med utrolig høye krav til kvalitet og ansvarlighet i alle ledd. Vi er drevet av passion for det vi holder på med, og har et langsiktig perspektiv hvor OVELA i stor grad skal videreutvikles sammen med våre følgere og kunder. Vi skal skape et fellesskap hvor vi virkelig heier på og løfter hverandre, forklarer Eveline.

Et drømmeprosjekt

Eveline Karlsen startet som makeupartist og ble først kjent for sitt innhold rundt sminke og skjønnhet i sosiale medier. Hun har siden gitt ut bok, lansert Norges mest solgte duft, vært den norske ambassadøren for Caia Cosmetics i over to år og vært en av aktørene i TV-serien Bloggerne. Eveline har også vunnet en rekke bransjepriser som Gullsnutten og Vixen Awards, sist i 2021 da hun hanket hjem prisen «Årets Business» under Vixen. Nå er et nytt kapittel blitt virkelighet for den stilsikre influenseren.

–  Fra jeg startet aktivt med sosiale medier har planen vært å starte eget brand. Det har tatt tid fordi jeg først måtte opparbeide kapital til å lansere dette akkurat slik jeg har ønsket. I fjor kjøpte jeg et nytt kontor i Skien, og nå har jeg også kjøpt en leilighet i Oslo hvor planen er å kunne bygge ut hele universet, og sitte tett på The Brand og OVELA. Jeg satser alt og er villig til å tape mye for å skape mer, forteller Karlsen.

En unik forretningsteft

Elisabeth Sæther fra Something by People, som også er daglig leder for The Brand, beskriver Evelines forretningsteft og drive som helt unik.

– Fremtiden for mange store influensere og innholdsskapere vil være å utvikle egne merkevarer, og vi ønsker å investere og hjelpe noen av de mest ambisiøse profilene med å realisere disse prosjektene. Men, det krever utrolig mye av begge parter, da det er et komplekst og langsiktig arbeid å jobbe med alt fra produktutvikling til smidig drift av nettbutikk. Eveline Karlsen er en dame som imponerer oss hver dag. Hun er en utrolig god og engasjert kollega, med en vanvittig arbeidskapasitet og øye for absolutt alle detaljer. Når Eveline først gjør noe, så mener hun alvor. Det er all in, eller ingen ting, sier Sæther.

Kontakt:
Elisabeth Sæther, Daglig leder The Brand.

OVELAs første kolleksjon består av halskjeder, armbånd, ringer og øredobber. Totalt 33 ulike smykker er nå lansert.
Jeg velger smykker ut ifra hvordan jeg ønsker å fremstå eller føler meg i forskjellige situasjoner, forteller Eveline.
Elisabeth Sæther fra Something by People, som også er daglig leder for The Brand.