Norges Bowlingforbund (NBF)Norges Bowlingforbund (NBF)

Europatourturnering i Bowling på Hønefoss 9-18/9!

Norwegian Open 2022 by STORM er det 10. stoppet på bowlingens Europatour 2022 og Norges eneste europatourturnering. Turneringen spilles på Hønefoss Bowling i perioden 9-18 september og i tillegg til norske sportbowlere og norgeseliten, kommer Landslagsspillere, Europamestere, Verdensmestere og Profesjonelle spillere fra øvrige Europa for å delta på Hønefoss.

Vinner av Norwegian Open 2021 by Brunswick, Glenn Morten Pedersen fra Drammen Tigers, kan forvente seg tøff konkurranse fra noen av Europas fremste sportbowlere under årets utgave av Norwegian Open 2022 by STORM.

Vinneren av Norwegian Open 2021, Glenn Morten Pedersen, Drammen Tigers, flankeres her av fjorårets nr 3, Peter Hellstrøm, Sverige, og nr 2. Jord van Weeren, Nederland.

Europamester, Verdensmester og innehaver av flere Profesjonelle titler, Martin Larsen fra Göteborg, tar med seg flere av sine svenske landslagskolleger og bowlingvenner til turneringen. Martin er av verdnes best ansedde spillere med internasjonale titler fra alle kontinenter de siste 2 deseniene.

Det konkurreres om totalt 275.000,- i prispenger på Hønefoss Bowlinghall under turneringen.
Vinneren får med seg en prissjekk på 45.000,-. og det deles også ut ekstra prispenger til de beste damene fra kvalifiseringen.

Bowlingforbundets nye sponsor og samarbeidspartner, Hvis du vil se dette innholdet fra www.bowling.no, gi ditt samtykke øverst på denne siden. stiller med markedets mest avanserte banbehandlingsutstyr fra leverandøren Kegel for å garantere at konkurransen skal gi optimale baneforhold for alle deltakere. Oljeprofilen kommer å inneholde 2 forskjellige oljer på samme måte som ved de største mesterskapene.
Turneringen har med dette også endret navn da verdens største produsenten av bowlingkuler ønsker å være en del av Norwegian Opens fremtid.
Norwegian Open 2022 by STORM er åpen for alle lisensierte spillere!

Resultatene kan følges via hallens livescoring fra Lanetalk.
Turneringsdetaljer og resultater finnes også på vedlagte linker.
Eventet kommer også å streames.