Europas mest moderne logistikksenter vokser

Coop Logistikksenter, også kalt CLog, vokser seg enda større og rigger Coop for fremtiden. Nå investeres det over 1 milliard kroner i anlegget - som utvides med 32 000 kvadratmeter og fylles med avansert teknologi.

CLog har siden åpningen i juni 2014 vært kjent for å være Europas mest moderne logistikksenter for dagligvarer. Nysgjerrige besøkende fra hele verden har tatt turen for å se på hvordan det helautomatiserte logistikksenteret fungerer. I 2021 står CLog 2.0 klart – og det blir enda mer avansert enn i dag.

Alle avdelinger av CLog bygges ut
- CLog rigges for fremtiden i tråd med Coop Norges strategiske ambisjoner om vekst, og vi er nå i gang med å bygge det vi kaller CLog 2.0, sier Roger Nyeng, logistikkdirektør for Coop Norge.

- Witron er med videre som leverandør av teknologi, og med oss på laget har vi HENT som entreprenør. Vi gleder oss til 2021 da vi åpner den nye versjonen av CLog, sier han.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,7 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.